Image



Науково-дослідна лабораторія змісту та методів навчання математики,
фізики та інформатики

Тема: «Розвиток інтелектуальних вмінь та творчого мислення
учнів та студентів при вивченні математики»
зареєстрована в УкрІНТЕІ (номер державної реєстрації – 0107U002251)

Керівництво діяльністю НДЛ ЗМН МФІ здійснюється доктором наук, професором Чашечниковою Ольгою Серафимівною.

Науково-дослідні роботи в НДЛ ЗМН МФІ виконуються:

  • науково-педагогічними працівниками та навчально-допоміжним персоналом університету;

  • фахівцями, запрошеними ззовні;

  • аспірантами та здобувачами, які працюють над дисертаціями, тематика яких відповідає науковому профілю НДЛ ЗМН МФІ;

  • студентами у порядку виконання навчально-дослідницьких, курсових, кваліфікаційних робіт.

Напрями роботи НДЛ ЗМН МФІ мають визначатися відповідно до:

  • пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки, затверджених МОН України;

  • головних напрямків наукової діяльності Університету;

  • інноваційних тенденцій розвитку відповідної галузі знань: методики навчання математики, математики, фізики, інформатики;

  • потреб регіону;

  • завдань якісної підготовки викладачів і студентів, здатних до неперервного та особистісного росту.

Зміст роботи НДЛ ЗМН МФІ визначається її членами, керівництвом лабораторії, кафедр математики, фізики, інформатики, факультету та університету.

Метою НДЛ ЗМН МФІ є здійснення наукових досліджень за пріоритетними напрямами розвитку методики навчання математики (фізики, інформатики), розробок наукового та науково-методичного забезпечення підготовки висококваліфікованих фахівців (майбутніх вчителів математики, фізики, інформатики).

Основними завданнями НДЛ ЗМН МФІ є:

  • аналіз узгодженості вимог до математичної підготовки випускників середньої та вищої шкіл в умовах впровадження нових освітніх стандартів; порівняльний аналіз вітчизняних та зарубіжних стандартів математичної освіти;

  • моніторинг якості навчальних досягнень учнів (студентів) з математики, рівня їхньої мотивації до навчання предмету; інтелектуального та творчого розвитку (створення інструментарію моніторингу; аналіз відповідності світовим стандартам; діагностика проблем, пошук шляхів їх подолання та попередження);

  • визначення вимог до створення навчально-методичних комплексів (НМК), зокрема електронних, дистанційних курсів з предметів математичного циклу, що сприяють досягненню школярами (студентами) нових освітніх стандартів, розвитку їхнього інтелектуального та творчого потенціалу, формуванню у майбутніх вчителів математики готовності до розвитку творчого мислення учнів (вдосконалення фахових курсів методики навчання математики на основі уточнення вимог до підготовки майбутнього вчителя математики в умовах впровадження нових освітніх стандартів);

  • побудова концепцій навчання математики, спрямованого на розвиток інтелектуального та творчого потенціалу учнів (студентів) в умовах впровадження нових освітніх стандартів; створення відповідних моделей навчання математики (навчання учнів загальноосвітніх середніх шкіл; студентів навчальних закладів вищої освіти);

  • апробація та впровадження результатів дослідження через організацію та проведення науково-методичних конференцій, семінарів та майстер-класів для вчителів математики, організацію інформаційної підтримки діяльності на сайті лабораторії, у періодичних виданнях на місцевому та всеукраїнському рівнях.