Новини факультету

ПРЕДСТАВНИКИ САМОВРЯДУВАННЯ ФІЗИКО-МАТЕМАТИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ НАБУВАЮТЬ ДОСВІДУ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ОЛІМПІАДИ З МАТЕМАТИКИ

03 травня 2025 року проведено регіональну олімпіаду на базі фізико-математичного факультету в межах проведення VІІ Всеукраїнської олімпіади з математики для учнів 5-7 класів імені Юлії Здановської. Допомогу організаторам олімпіади надали представники студентського самоврядування факультету - БАЙДАК Анжела (голова студентського самоврядування фізико-математичного факультету), СКАКОДУБ Дмитро, ЧЕРНЯЄВ Євген. Вони не лише допомагали у вирішенні організаційних питань, але й спостерігали за роботою фахового журі, у складі якого вчителі, що багато років своєї педагогічної діяльності присвятили математичному олімпіадному руху в Україні, готували переможців олімпіад різних рівнів АЗАРЕНКОВА Альона Іванівна (Заслужений вчитель України), БЕРЕЖЕЦЬКА Людмила Сергіївна (вчитель вищої категорії, старший вчитель), що мають багаторічний досвід підготовки призерів олімпіад, роботи в журі олімпіад різного рівня

493077331 997436215896082 4444036677411013730 n 268b2 493941951 997437019229335 1251751070527319498 n dd045

Регіональна олімпіада на базі фізико-математичного факультету в межах проведення VІІ Всеукраїнської олімпіади з математики для учнів 5-7 класів імені Юлії Здановської

У цьому році проведена VII Всеукраїнська олімпіада з математики для учнів 5-7 класів на базі КНУ імені Тараса Шевченка (голова журі професор Богдан РУБЛЬОВ). З 2023 року вона присвячена пам’яті Юлії ЗДАНОВСЬКОЇ — випускниці механіко-математичного факультету КНУ, лауреатці всеукраїнських і міжнародних олімпіад з інформатики та математики, переможниці Європейської математичної олімпіади серед дівчат. Талановитій дівчині пророкували велике наукове майбутнє, кар’єру за кордоном, проте Юлія Здановська мріяла розвивати українську освіту, вчителювала в селі на Дніпропетровщині. 03 березня 2022 року Юлія загинула під завалами Харківської обласної державної адміністрації.

            Нажаль, в цьому році представники Сумщини не змогли брати участь очну участь в олімпіаді в Києві. Але 03 травня 2025 року проведено регіональну олімпіаду на базі фізико-математичного факультету в межах проведення VІІ Всеукраїнської олімпіади з математики для учнів 5-7 класів імені Юлії Здановської. В олімпіаді взяли участь учні семи шкіл міста Суми та Косівщинського ліцею імені Лесі Українки. Журі олімпіади очолили професор Ольга ЧАШЕЧНИКОВА та доцент Оксана ОДІНЦОВА, які з 2013 року по 2024 рік очолювали журі ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з математики в Сумській області. В складі журі –вчителі АЗАРЕНКОВА Альона Іванівна (Заслужений вчитель України), БЕРЕЖЕЦЬКА Людмила Сергіївна (вчитель вищої категорії, старший вчитель), що мають багаторічний досвід підготовки призерів олімпіад, роботи в журі, та молоді вчителі Юлія ЧУГАЙ, Сергій ЄРМОЛОВ, Катерина ЮРЧЕНКО, які тільки набувають досвід роботи в журі.

Список переможців:

tablicya_9415c.jpeg

Вітаємо учнів-переможців та вчителів!

493077331 997436215896082 4444036677411013730 n 0f0d9 izobrazhenie viber 2025 05 03 11 54 05 234 d4490

izobrazhenie viber 2025 05 03 19 57 05 101 d51da

Знайомство з новими підходами до оцінювання учнів: досвід практикуючих студентів-вчителів

02 травня студенти спеціальностей Середня освіта (Математика, Інформатика, Фізика)отримали чудову можливість ознайомитися з новою системою оцінювання школярів – оцінюванням за групами результатів.

Магістранти, які вже працюють у школах та впроваджують цю систему в навчальний процес, поділилися своїм досвідом та розкрили ключові аспекти оцінювання: принципи та особливості системи; розподіл груп результатів; поточне оцінювання та відмінності від традиційного підходу тощо.

Марина БІЛОБРОВА (451 група) ознайомила студентів із загальними особливостями оцінювання в НУШ, детально розкрила його застосування у математичній та інформатичній галузі та продемонструвала приклади заповнення паперових та електронних журналів.

Дар’я РЯМІНА (451 група) акцентувала увагу на перевагах системи оцінювання учнів за групами результатів, наголосивши на її ключових аспектах: підвищення об’єктивності оцінювання; орієнтація на компетентності; можливість індивідуалізації навчання; формування відповідальності учнів за власний розвиток.

Жваве обговорення теми засвідчило її актуальність та практичну значущість для майбутніх педагогів.

Сподіваємося, що отримані знання стануть корисними для студентів, які вже працюють у школах, та стануть важливим ресурсом у професійному зростанні майбутніх учителів! 🚀

1i 97436 Screenshot 46 8fa76

Screenshot 48 31271 Screenshot 49 fe618

Screenshot 54 d18bf

Студенти-майбутні вчителі фізики відвідали Інститут прикладної фізики НАН України

Нещодавно студенти спеціальності Середня освіта (Фізика та астрономія) здійснили пізнавальну екскурсію до Інституту прикладної фізики Національної академії наук України, з яким  факультет має тісні зв’язки та  договір про співпрацю.

Під час візиту студенти ознайомилися з роботою сучасних наукових лабораторій, дізналися про напрямки досліджень, які там проводяться, а також побачили на власні очі унікальне експериментальне обладнання.

Екскурсію провів кандидат фізико-математичних наук Олександр Миколайович Бугай – завідувач сектору Центру колективного користування "Прискорювальний мас-спектрометр", випускник  нашого фізико-математичного факультету. Він поділився з учасниками заходу не лише професійними знаннями,  а й власним досвідом становлення в науці.

Студенти мали змогу поспілкуватися з науковцем, поставити запитання та дізнатися більше про можливості роботи  каналів лінійного прискорювача і прискорювального мас-спектрометра та наукові проєкти, які на них реалізуються.

Такі заходи сприяють поглибленню професійних знань студентів, формуванню наукового світогляду та мотивації до подальшого фахового зростання.

Вдячні Олександру Миколайовичу за цікаву та змістовну екскурсію у світ науки!

zobrazhennya1 78f85 zobrazhennya5 ce863

zobrazhennya2 e4bab zobrazhennya3 4a822 zobrazhennya4 c7999

zobrazhennya6 16a1d

Відкриті заняття викладачів кафедри математики, фізики та методик їх навчання

Протягом березня–квітня  2025 року викладачі кафедри математики, фізики та методик їх навчання провели планові відкриті заняття:

доц. Хворостина Ю.В. (19 березня 2025 року, лекція з  елементарної математики для студентів 411 групи на тему «Логарифмічні нерівності»);

доц. Салтикова А.І. (28 березня 2025 року, лекція  з атомної і ядерної фізики для студентів 531 групи  на тему «Радіоактивність»);

ст. викл. Салтиков Д.І. (1 квітня 2025 року, лекція з основ фізики твердого тіла для студентів 541 групи на тему «Теорія кристалічної ґратки»);

доц. Одінцова О.О. (15 квітня 2025 року, лекція з математичного моделювання та теорії ігор  для  студентів 431 групи на тему  "Спеціальний та графічний методи розв'язування матричних ігор");

проф. Каленик М.В. (23 квітня 2025 року, лекція з методики навчання фізики для студентів 531 групи на тему «Шкільний фізичний експеримент як метод навчання фізики").

Викладачі продемонстрували сучасні підходи до викладання, використання інтерактивних методів навчання та ефективну організацію навчального процесу. Заняття пройшли на високому науково-методичному рівні й стали гарним прикладом професійної майстерності.

1 75f3b 3 ff49c

2 75801

🔥 Інтелектуальні змагання завершено! Оголошено переможців Quiz "FEMMI"–2025!

22 квітня 2025 року відбулася фінальна онлайн-зустріч, на якій були оголошені результати захопливого інтелектуального змагання Quiz "FEMMI"–2025. Протягом двох місяців школярі міста Суми та Сумської області, які цікавляться математикою, фізикою, інформатикою, ІТ, економікою та маркетингом, мали змогу продемонструвати свої знання та навички.

Організатором змагань є фізико-математичний факультет СумДПУ імені А.С. Макаренка, який не лише мотивує молодь до навчання, а й підтримує її прагнення до командної роботи та розвитку логічного й образного мислення.

Щотижня учасники розв’язували непрості завдання тематичних раундів, а завершальним етапом стало творче випробування. Команди отримали завдання змонтувати короткі відео на тему «Що якби шкільні предмети були людьми?» – це вимагало неабиякої фантазії та креативності!

🏆 Переможці Quiz "FEMMI"–2025:
🥇 1 місце – команда «Шалені тушканчики» (Сумський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №15 СМР)
🥈 2 місце – команда «КонТікі» (Конотопський ліцей № 10 Конотопської міської ради Сумської області)
🥉 3 місце – команда «Головоломка» (Комунальна організація (установа, заклад) "Шосткинський навчально-виховний комплекс: спеціалізована школа І-ІІ ступенів-ліцей Шосткинської міської ради Сумської області")

🎥 Найкраще відео творчого раунду створила команда «Foton» (КУ Сумська ЗОШ І-ІІІ ступенів №6 м. Суми, Сумської області). Їхня робота вразила оригінальністю та майстерністю монтажу!

🎁 Усі учасники отримали подарунки, які були передані вчителям-кураторам для вручення у школах. А заклад команди-переможниці отримав сучасний роутер, що стане в нагоді для подальшого розвитку цифрового середовища навчання.

👏 Дякуємо всім учасникам за активність, натхнення та неймовірні результати!
До зустрічі у наступному році – нові виклики вже чекають! 
🚀

foton 1 2c33egolovolomka 1 7573d

golovolomka 2 1b5a2kontiki 1 07bbf

kontiki 2 9a45bmuha 2 df391

muha 3 fd767

Студенти фізико-математичного факультету приєднуються до професійної спільноти вчителів математики. Вебінар автора підручників Євгена Неліна

10 квітня 2025 року студенти спеціальності Середня освіта (Математика) (ОР бакалавр та ОР магістр) приєднались до проведення вебінару «Координати і вектори — ефективні підходи до розв’язування задач у 7–8 класах», організованого видавництвом «Ранок». Спікером вебінару виступив

професор кафедри математики Харківського НПУ імені Г. С. Сковороди, кандидат педагогічних наук Євген Петрович Нелін, з яким кафедра математики, фізики та методик їх навчання співпрацює постійно.

Євген Петрович - автор і експерт завдань ЗНО, підручників та посібників з алгебри і геометрії.

Під час вебінару майбутні вчителі математики вдосконалили власні знання щодо методичних підходів до навчання учнів використовувати координатно- векторний метод.

Дякуємо лектору за корисний вебінар та плануємо подальшу співпрацю.

izobrazhenie viber 2025 04 10 15 20 16 149 d18f6 izobrazhenie viber 2025 04 10 16 53 25 624 6f7d6

izobrazhenie viber 2025 04 10 16 53 55 459 570ad izobrazhenie viber 2025 04 10 16 55 17 456 51a65

izobrazhenie viber 2025 04 10 22 39 48 089 e48d1 izobrazhenie viber 2025 04 11 08 31 06 732 955e2

Гостьова лекція "Unlocking the Power of Data: An Introduction to Data Science" від Валерії Болдирьової – актуальний погляд на науку про дані

Для забезпечення розвитку цифрової та дослідницької компетентності здобувачів освіти 23 квітня 2025 року відбулася гостьова лекція "Unlocking the Power of Data: An Introduction to Data Science", яку провела Валерія Болдирьова, Ph.D. (фізико-математичні науки), спеціалістка з теоретичних основ інформатики й кібернетики, фахівчиня компанії EPAM Systems (головний офіс у Лондоні, Велика Британія).
У межах лекції Валерія Болдирьва окреслила фундаментальні напрями розвитку Data Science, розкрила її ключові концепції, зокрема роботу з великими обсягами даних, машинне навчання, інтерпретацію результатів, а також представила огляд сучаснихінструментів, які використовуються для аналізу даних у різних галузях- від фінансової аналітики й медицини до освіти й кібербезпеки.
Особливу увагу лекторка приділила кар'єрним перспективам у сфері науки про дані, етичним викликам, що виникають під час роботи з персональною інформацією, і практичним порадам для тих, хто лише розпочинає свій шлях у цій міждисциплінарній сфері. Лекція стала не лише інтелектуальним зануренням у світ даних, а й джерелом розвитку навичок спілкування англійською мовою.
Захід викликав жвавий інтерес серед студентів спеціальності "Середня освіта (Інформатика)", які прагнуть поєднувати педагогічну діяльність із сучасними IT-технологіями, а також аспірантів спеціальності 015 "Професійна освіта. Цифрові технології", для яких Data Science розглядається не лише як предмет вивчення, а і як потужний інструмент дослідницької роботи. У ході дискусії було порушено питання інтеграції аналізу даних в освітній процес, використання штучного інтелекту в навчанні, а також перспектив академічної мобільності та стажувань у сфері цифрових технологій.
Присутні на лекції викладачі кафедри інформатики відзначили можливість подальшого професійного зростання здобувачів освіти, які готуються працювати на перетині педагогіки, цифрових технологій і науки.

1 2 5dd83 2 1 b5ac9

3 34d96