Новини факультету

Фізмат – срібний призер турніру з волейболу!

7-8 квітня спортивний комплекс Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка став ареною захопливих волейбольних баталій. Турнір серед студентів факультетів та інститутів, організований студентським самоврядуванням університету, зібрав найкращих спортсменів для боротьби за перемогу.

Команда фізико-математичного факультету, що складалася з найвідважніших та найспортивніших студентів – Олени Пономаренко (431 група), Євгена Черняєва (521 група), Дмитра Скакодуба (431 група) та Олександра Бабічева (413 група) – продемонструвала справжній командний дух, майстерність та незламну волю до перемоги. Наші студенти здобули перемогу над усіма суперниками, поступившись лише команді НН Інституту фізичної культури.

За підсумками турніру команда фізмату виборола почесне друге місце, підтвердивши, що не лише розв’язує складні задачі, а й вправно володіє волейбольним м’ячем!

Вітаємо наших спортсменів та бажаємо їм нових звершень – як у спорті, так і в навчанні! 👏

ff1 2082c ff2 e2496

ff3 7ba3a ff4 e89bc

 

Студенти факультету взяли участь у тренінгах з академічної доброчесності

«Як дотримання  принципів академічної доброчесності впливає на моє майбутнє» – роздумами на цю тему поділилися студенти І курсу ОР Бакалавр та І курсу ОР Магістр фізико-математичного факультету із  фахівцями Центру забезпечення якості вищої освіти 31 березня 2025 року. Захід проходив у рамках університетської декади популяризації принципів академічної доброчесності серед здобувачів вищої освіти та в рамках підготовки до VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених «Академічна культура дослідника в освітньому просторі: європейський та національний досвід».

Під час тренінгу фахівці Центу ЗЯВО обговорили зі студентами зміни до стандартів вищої освіти в контексті нетерпимості корупції та інших проявів недоброченості; принципи, що містяться в Декларації про академічну доброчесність для здобувачів вищої освіти   СумДПУ імені А.С. Макаренка, з’ясували важливість їх для актуальної навчальної та наукової роботи студентів,  а також для їхньої  діяльності в майбутньому, навели приклади негативного впливу недотримання згаданих принципів.  Також студенти змогли проаналізувати причини лауреатства осіб, номінованих на антипремію «Академічна негідність року».

Також фахівці Центру ЗЯВО інформували здобувачів щодо конкурсу есе «Доброчесність у навчанні: дотримуватись не можна порушувати», минулорічних переможців цього конкурсу, їх участі у конференціях та воркшопах на всеукраїнському рівні, а також ознайомили із опитуванням щодо дотримання принципів академічної доброчесності, яке проводиться щорічно Центром серед здобувачів та науково-педагогічних працівників.

dodshsch 58b7b  goo 8ce1b

lor 8bd76  osh 1fa36

rlbor a625e  yul e7ed3

zhdl a6eb0  znimok ekrana 2025 03 31 130314 7c6fd

Студенти фізмату взяли участь в EU Code Week Hackathons

13-14 березня студенти фізико-математичного факультету взяли участь в EU Code Week Hackathons «Привіт, Майбутнє: Технічні рішення для світу, що змінюється!» – онлайн-заході, спрямованому на розвиток цифрових навичок, інноваційного мислення та командної роботи серед молоді.
Нашу команду представляли креативні та амбітні студенти: Фененко Карина (411 гр.), Пігуль Марія (511 гр.), Бабічев Олександр (413 гр.) та Гаряча Вікторія (423 гр.). Пліч-о-пліч вони працювали над інноваційними ідеями, які можуть змінити майбутнє.
Протягом двох днів студенти брали участь у насиченому інтенсиві з впровадження новітніх технологій у різні сфери життя. У перший день учасники отримали завдання та розпочали роботу у командах. Наступного дня вони завершили свої проєкти, відвідали майстер-клас із пітчингу та презентували результати журі.
Наша команда представила свій проєкт, який передбачав створення цифрової платформи "Studentor", яка об’єднує студентів педагогічних університетів та учнів 5-9 класів. Цей інноваційний формат менторства має на меті вдосконалити взаємодію в галузі освіти, створюючи нові можливості для навчання та співпраці.
«На хакатоні ми дізналися про різноманітні підходи до використання цифрових технологій у навчанні, а також почули про інші цікаві проєкти, які пропонували рішення для покращення освітнього процесу, включаючи інтерактивні навчальні платформи та рішення для дистанційного навчання." – прокоментувала Вікторія.
«Загалом, участь у hackathon була надзвичайно корисною. Ми не тільки презентували свою ідею, отримали конструктивний фідбек, але й завели нові знайомства і дізналися багато нового. Цей досвід підтвердив, що співпраця та обмін ідеями можуть призвести до дійсно значущих змін в освіті!" – зазначила Карина.
Дякуємо організаторам за можливість та пишаємося нашими студентами, які довели, що технології можуть змінювати світ!

photo 2025 03 16 21 18 51 2 068ba photo 2025 03 16 21 18 51 3 89a45

photo 2025 03 16 21 18 51 4 1ac51 photo 2025 03 16 21 18 51 ded6c,

photo 2025 03 20 22 07 42 48071 photo 2025 03 20 22 07 49 a4638 photo 2025 03 20 22 07 55 ed049photo 2025 03 20 22 07 59 15bd3 

Гостьова лекція від вчителя-практика «Цифрові інструменти для уроків математики»

17 березня 2025 року для студентів спеціальностей Середня освіта (Математика) та Середня освіта (Фізика) першого та другого рівнів вищої освіти було проведено гостьову лекцію «Цифрові інструменти для уроків математики» від вчителя-практика – вчителя фізики та інформатики вищої категорії Київського міжнародного ліцею «Study Academy», який також є ексклюзивним дистриб’ютором Promethean в Україні ТОВ «B2B Solutions».

Лектор повідомив про характеристики та особливості підключення інтерактивної панелі, основні принципи робота з операційною системою Windows. Наголосив на перевагах інтерактивних панелей порівняно з традиційними інтерактивними дошками, основних можливостях таких панелей. Пан Дмитро розповів про сервіси, необхідні для роботи вчителя математики, зокрема, про програмне забезпечення Promethean Activinspire, який дозволяє використовувати якісні презентації в навчальному процесі та створювати інтерактивні завдання. Цікавою родзинкою лекції було ознайомлення слухачів з профільними програмами та програмним забезпеченням 3D візуалізації навчального матеріалу з математики. В підсумку лектор наголосив, що варто використовувати саме «інтерактивний» функціонал програмного забезпечення, а не тільки можливості демонстрації готових презентацій.

Ознайомлення з досвідом використання інтерактивної панелі вчителя-практика буде корисним для майбутніх вчителів математики, інформатики та фізики у їхній майбутній професійній діяльності.

3 5e0a3 7 4ab59

10 78739 12 82cb3

День відкритих дверей на Фізико-математичному факультеті

16 березня Фізико-математичний факультет СумДПУ імені А.С. Макаренка гостинно відкрив свої двері для майбутніх студентів. Абітурієнти мали змогу ближче познайомитися з навчальним процесом, спеціальностями та можливостями, які пропонує факультет.
З вітальним словом виступили перший проректор університету доцент Ганна ЗАІКІНА та декан факультету, професор Михайло КАЛЕНИК, який розповів про основні переваги навчання, спектр спеціальностей та перспективи для студентів. Представники кафедр, зокрема, завідувачка кафедри бізнес-економіки та адміністрування Вікторія БОЖКОВА, завідувачка кафедри інформатики Неля ДЕГТЯРЬОВА та доцент кафедри математики, фізики та методик їх навчання Алла САЛТИКОВА, докладно ознайомили присутніх із особливостями кожного напряму. Студентський декан Фізмату, Анжела БАЙДАК, розповіла про веселе і наповнене можливостей студентське життя на факультеті.
Відповідальний секретар приймальної комісії Ірина МИХАЙЛИЧЕНКО надала важливу інформацію щодо правил вступу на навчання та особливостей проведення НМТ у цьому році. Абітурієнти також мали можливість пройти тренувальне НМТ з математики та фізики, розв'язати завдання та отримати корисні поради щодо розв’язання. Після проходження тренувального тестування викладачі Юрій ХВОРОСТІНА та Алла САЛТИКОВА провели аналіз тестових завдань.
Екскурсія факультетом подарувала гостям унікальний шанс побачити сучасні фізичні лабораторії, провести цікаві експерименти, доторкнутися до світу науки у планетарії та відчути атмосферу студентського життя.
Майбутні студенти залишилися задоволені заходом та з нетерпінням чекають на початок навчання. Ми будемо раді вітати вас у нашій дружній фізико-математичній родині вже у вересні!

photo 2025 03 16 10 07 45 f8577 photo 2025 03 16 10 07 48 29585

photo 2025 03 16 10 09 17 7ef67 photo 2025 03 16 10 09 18 02944

photo 2025 03 16 10 23 45 784ff photo 2025 03 16 10 26 56 c9a23

photo 2025 03 16 11 14 34 5f628 photo 2025 03 16 11 14 35 59d8a

photo 2025 03 16 20 18 37 552e7 photo 2025 03 16 20 18 38 e3801

photo 2025 03 16 13 24 06 2 ff1db photo 2025 03 16 13 24 06 ece3b

 

Математичне освітнє коло

15 березня 2025 року в Києві відбулась експертна зустріч, присвячена оновленню змісту математичної освіти. Це третя з десяти фахових дискусій для кожної освітньої галузі в межах політики «Освіта для життя» для посилення і реалізації реформи НУШ, організована Міністерством освіти і науки України разом з Малою академією наук України.  Серед  відібраних з усієї України учасників заходу була доцент кафедри математики, фізики та методик їх навчання Оксана Одінцова.

Модераторкою «Математичного освітнього кола» виступила Катерина Терлецька– доктор фізико-математичних наук, завідувачка лабораторії прикладної математики Національного центру Малої академії наук України, старший науковий співробітник Інституту проблем математичних машин і систем НАН України.

Зі вступним словом виступила Катерина Молодик — координаторка напряму «Зміст освіти» Офісу впровадження НУШ Міністерства освіти і науки України.

Далі візійні експерти під час панельної дискусії поділилися своїм баченням щодо шляхів досягнення мети шкільної математичної галузі. Зокрема думки були висловлені:

  • Станіславом Довгим — президент Малої академії наук України;
  • Юрієм Чопʼюком — заступником декана із викладацької діяльності факультету компʼютерних наук в Kyiv School of Economics;
  • Дмитром Басовим — вчителем та співзасновником школи Базис;
  • Олександром Тимохою — директором Інституту математик НАН України;
  • Ніною Тарасенковою — доктором педагогічних наук, професором Черкаського національного Університету імені Богдана Хмельницького.

Фінальною частиною заходу була робота у групах, в які об’єдналися учасники. До речі, серед останніх були представники як академічної спільноти (зокрема, Інституту педагогіки НАН України, Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Українського державного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, Київської школи економіки), вчителі провідних ЗЗСО, випускники яких показують гарні результати на математичних змаганнях та під час НМТ.

Групова робота була присвячена темі «Результати навчання: шлях до успіху», оскільки головна мета запущеного проєкту «Освіта для життя» – це зробити навчання більш практичним та зрозумілим, навчити учнів застосовувати знання на практиці, критично мислити та працювати в команді. Тому важливим на цьому шляху є створення «маркерів», які дозволять оцінити прогрес учнів у досягненні відповідних груп результатів. Брейнштормінг виявися вдалим для учасників груп, оскільки в напрацюваннях було враховано досвід, думки різних сторін, а сама група – це дружня компанія однодумців.  Результати напрацювань були презентовані іншим учасникам, вони стануть основою для подальшого оновлення змісту математичної освіти.

photo 2025 03 16 19 41 35 6b056  photo 2025 03 16 19 41 41 58a81

photo 2025 03 16 19 41 47 9153d  photo 2025 03 16 19 41 52 436c1

Співпраця дружніх Фізматівських родин Сумського державного педагогічного університету та Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини продовжується

10 березня 2025 року студенти-магістранти 451 та М-5 груп приєдналися до студентів факультету фізики, математики та інформатики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, які навчаються за освітньою програмою Середня освіта (Математика. Інформатика), та відвідали майстер-клас вчителя математики вищої категорії, старшого вчителя Сергія РОМАНИШИНА (Уманський ліцей №2) «ПЕДАГОГІЧНИЙ КЕЙС. SMART та STEM - ТЕХНОЛОГІЇ В МАТЕМАТИЧНІЙ ОСВІТІ».

Співпраця дружніх Фізматівських родин Сумського державного педагогічного університету та Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини продовжується.

1bizobrazhenie viber 2025 03 10 16 17 09 811 47d9b 1izobrazhenie viber 2025 03 10 16 17 09 629 87f79

1vizobrazhenie viber 2025 03 10 16 26 49 409 fb3703izobrazhenie viber 2025 03 10 16 07 32 239 0c635 2izobrazhenie viber 2025 03 10 16 46 59 373 596b7 4izobrazhenie viber 2025 03 10 16 24 30 786 3374c

izobrazhenie viber 2025 03 10 16 46 59 323 afe76

 

Гостьова лекція «Soft Skills та як пройти свою першу співбесіду» для здобувачів другого рівня вищої освіти

Сучасний ринок праці вимагає не лише глибоких предметних знань, а й розвинених комунікаційних навичок, уміння працювати в команді та вирішувати нестандартні проблеми. Молоді фахівці, які прагнуть побудувати успішну кар’єру в освіті, повинні вміти ефективно презентувати себе перед роботодавцем, аргументовано висловлювати свої думки та демонструвати гнучкість у прийнятті рішень, що є важливим аспектом soft skills. Успішне проходження співбесіди стає ключовим етапом на шляху до працевлаштування майбутніх учителів математики та інформатики, адже роботодавці оцінюють не лише професійні компетентності, а й загальну готовність випускника до ефективної педагогічної діяльності. Саме на цьому була закцентована гостьова лекція «Soft Skills та як пройти свою першу співбесіду», яку відвідали здобувачі першого та другого рівня вищої освіти спеціальностей Середня освіта (Математика), Середня освіта (Фізика) та Середня освіта (Інформатика) Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка 5 березня 2025 року.

Спікером була Альона Густікова – Recruitment Team Lead – фахівчиня міжнародної IT-компанії «Boosta».

Спікерка повідомила, на чому потрібно зосередитися при написанні резюме, зокрема розділення hard та soft skills, акцент на вже набутому практичному досвіді. Здобувачі освіти ознайомилися з правилами оформлення резюме та найголовнішими помилками при його написанні. Учасники заходу також дізналися, на які soft skills роботодавці звертають увагу (адаптивність, резильєнтність, вміння роботи самостійно та в команді, готовність і бажання навчатися, вміння конструктивно сприймати фідбек і працювати над помилками, критичне мислення, навички тайм-менеджменту та самоорганізації).

За результатами зустрічі здобувачі вищої освіти отримали неоціненний досвід.

Screenshot 11 8a1df Screenshot 17 kopiya af11c