Аспірантка кафедри інформатики Катерина Юрченко (спеціальність 015 Професійна освіта. Цифрові технології) прийняла участь у одному із секційних засідань Міжнародної наукової конференції MIPRO 2022 – 45th Jubilee International Convention, яка відбулася 23-27 травня 2022 року у місті Опатія (Хорватія). Нею були представлені результати спільного наукового проєкту викладачів кафедри інформатики (О. Семеніхіної, В. Шамоні, А.Юрченка) і кафедри математики (Ю. Хворостіна), який корелює із тематикою її власного наукового пошуку про підготовку вчителів використовувати технології STEM.
У Міжнародній науковій конференції, яка відбулась 23-27 травня 2022 року в місті Опатія (Хорватія), взяла участь команда викладачів Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка (М.Друшляк, О.Семеніхіна, О.Семеног, Д.Будянський) та Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України (Г.Сотська, О.Тринус). Від команди виступала Друшляк Марина Григорівна, доктор педагогічних наук, професор кафедри математики Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка, з презентацією результатів міждисциплінарного дослідження щодо використання цифрових технологій у розвитку риторичних умінь майбутніх учителів.
Викладачі фізико-математичного факультету Сумського державного університету імені А. С. Макаренка взяли участь у Міжнародній науковій конференції MIPRO 2022 – 45th Jubilee International Convention, яка відбулася 23-27 травня 2022 року у місті Опатія (Хорватія). Викладачі М. Друшляк, О. Семеног, Д. Будянський, О. Семеніхіна презентували результати міждисциплінарного дослідження щодо використання цифрових технологій у розвитку риторичних умінь майбутніх учителів. Авторський колектив у складі О. Семеніхіної, В. Шамоні, Ю. Хворостіни, А. Юрченка та аспірантки кафедри інформатики К. Юрченко ознайомили світову спільноту з особливостями впровадження STEM освіти в Україні. Науковці І. Шишенко, О. Мартиненко, Я. Чкана, О. Удовиченко, О. Семеніхіна та студентка другого курсу спеціальності 014 Середня освіта (Математика) Т. Спас доповіли про власний досвід підготовки вчителів математики до використання GeoGebra на уроках математики. Викладачі Ю. Руденко, С. Петренко, М. Острога, О. Семеніхіна та студентка першого курсу спеціальності 122 Компютерні науки М. Пронікова поділилися авторськими напрацюваннями щодо викоритсання вебквестів у професійній підготовці студентів-менеджерів.
В черговий раз викладачі і студенти кафедри інформатики (спеціальність 014 Середня освіта (інформатика) разом з аспірантами (спеціальність 015 Професійна освіта) зібралися для обговорення важливості дотримання авторських прав при проведенні наукових розвідок. Виступи студентів на секційному засіданні "Академічна доброчесність" звітної студентської наукової конференції у п'ятницю, 13 травня 2022 року, засвідчили обізнаність молоді в особливостях організації та проведення власного наукового пошуку, доборі теоретичних і емпіричних методів дослідження, особливостях цитування наукових джерел та недопустимості фальшування власних наукових результатів. Окремим виступом (аспірант В.Пунько) наголошено на антиплагіатних засобах та особливостях перевірки текстів на текстові збіги. Студенти ознайомилися з нормативною базою СумДПУ імені Макаренка щодо академічної доброчесності і обговорили чинний в університеті Кодекс академічної доброчесності.

Сьогодні, 21 квітня 2022 року, було проведено бінарний інтерактив з аспірантами першого курсу спеціальності "Професійна освіта (цифрові технології)". На лекції (освітній компонент "Сучасні інформаційні технології в наукових дослідженнях") піднімалося питання використання комп'ютерних інструментів для перевірки автентичності наукового тексту. Про особливості залучення таких інструментів розповідав технічний редактор фахового наукового видання "Фізико-математична освіта" (категорія Б для спеціальностей 011, 014, 015) кандидат педагогічних наук, доцент Артем Юрченко. Цікаві інтерактивні перевірки текстів та дискусія навколо понять "плагіат" і "самоплагіат" змусили замислитися молодих науковців над першоджерелами ідей їхніх наукових розвідок та важливість поваги й визнання ідей інших науковців.
Сьогодні, 18 квітня 2022 року, відбулася інтерактивна бінарна лекція, яку провели викладачі різних кафедр фізико-математичного факультету Олена Семеніхіна (д.пед.н., каф. інформатики) і Марина Друшляк (д.пед.н., каф. математики) для аспірантів першого курсу різних галузей знань і спеціальностей. Лекція була присвячена особливостям роботи у світових наукометричних базах Scopus і Web of Science. Зокрема, описано особливості пошуку публікацій на задану тематику, перевірку наявності наукового видання у наукометричній базі та розрахунок індексів Хірша науковців і імпакт-фактору наукового видання. Окрема дискусія точилася навколо одночасної наявності кількох профілів науковця у наукометричній базі та інструментів виявлення "хижацьких" видань. Запитання аспірантів спонукали до конструктивного діалогу та усвідомлення ними можливих хибних кроків при пошуку журналів для публікації власних наукових результатів.
Українське суспільство є суспільством етнічного, релігійного, культурного різноманіття. У сучасних умовах, коли актуальною є мета створення дійсно єдиної країни, на часі є підготовка вчителя, зокрема вчителя математики, здатного виховувати учнів відповідальними громадянами України, толерантними, здатними до ефективного співробітництва з представниками інших культур.
На фізико-математичному факультеті навчаються представники Республіки Туркменістан. Одним із шляхів реалізації принципів мультикультурної освіти у процесі підготовки майбутніх учителів математики на факультеті є організація та проведення педагогічної практики.
Студенти 441 групи спільно спостерігали та аналізували специфіку роботи на уроках математики в школах України та Туркменістану (грунтуючись на розповіді студентів – громадян Туркменії), виконували порівняльний аналіз змістового наповнення, організації, методичних підходів. Частина практики відбувалася в умовах карантину дистанційно (заняття проводилися як спільно у групах на платформах Moodle та Zoom, так і окремо додатково із підгрупою туркменських студентів у Viber).
18 лютого 2022 року студенти-практиканти були присутні на відкритих уроках алгебри та геометрії, проведених онлайн в 4 (8)-Б класі КУ Сумська гімназія №1 вчителем математики професором Сум ДПУ імені А. С. Макаренка Чашечниковою О.С.
Також в ході педпрактики студенти зустрічались із стейкхолдерами (зокрема, директорами КУ Сумська гімназія №1 Симоненко Л. І. та КУ Cумська класична гімназія Гончаренком В. М.).
- Гостьова лекція провідного науковця доктора педагогічних наук професора Тарасенкової Н. А. Для магістрантів спеціальності 014 Середня освіта (Математика)
- 26.03.2022 р. - День фізико-математичного факультету
- Звіти аспірантів кафедри інформатики
- Зустріч зі стейкголдерами для модернізації освітньо-наукової програми