






Взаємовідвідування – це шлях до підвищення кваліфікації викладачів. Адже той, хто проводить відкрите заняття, намагається продемонструвати свій власний арсенал підходів до навчання і показати рівень педагогічної майстерності. А, той, хто відвідує заняття, може збагатитися новими, цікавими прийомами, які будуть корисні йому у роботі. Крім цього, під час обговорення заняття, виникають оригінальні та корисні ідеї щодо удосконалення освітнього процесу. Особливо, це актуально в умовах дистанційного навчання. Сьогодні, 21 вересня, на кафедрі математики, фізики та методик їх навчання відбулося перше планове відкрите заняття у 2022/23 навчальному році. Відкриту лекцію “Методика вивчення теми "Електромагнітна індукція" в шкільному курсі фізики” провів у 541 групі кандидат педагогічних наук, доцент Михайло Вікторович Каленик. Лектор добре володіє фактичним матеріалом та має власний багаторічний досвід як учителя фізики. Завдяки цього, заняття мало логічну структуру і було насичене актуальними життєвими прикладами. Атмосфера на занятті була робочою і психологічно комфортною. Активна взаємодія між викладачем і студентами протягом усього заняття сприяла активізації їх пізнавальної діяльності. Михайло Вікторович має власний педагогічний стиль читання лекцій, який характеризується точністю висловлень, системністю, доступністю. Мета лекції була повністю досягнута завдяки запропонованій структурі заняття, правильному вибору форм і методів його проведення.
Дякую, колего, гарна робота!
Доцент кафедри математики, фізики та методик їх навчання А. І. Салтикова
Кожна сучасна соціально активна людина в Україні використовує мобільні пристрої та користується інтернетом, державні органи переходять на електронний документообіг, стабільна діяльність банківського сектору, залізниці й авіатранспорту, великих підприємств залежить від стабільності кіберпростору, з яким вони працюють, та базується на комунікації за допомогою електронних засобів зв'язку.
В умовах війни рашисти активно використовують інфопростір для завдання шкоди обороноздатності України. Тому, з перших днів війни, викладачі та студенти фізико-математичного факультету долучилися до інтернет-боротьби з російськими окупантами, серед основних завдань якої – поширювати правдиву інформацію серед росіян, збирати голоси за петиції для європейців та боронити Україну в будь-який інший інформаційний спосіб.
15 вересня 2022р. під час Посвяти в студенти в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка заступник очільника департаменту кіберполіції в Сумській області відзначив студента 4 курсу спеціальності 014 Середня освіта (Інформатика) Литовченка Дениса Подякою за вагомий внесок у підвищення безпеки в інформаційному просторі.
Працюємо далі…
Перемога за нами!
Слава Україні!!!
16 вересня 2022 року відбувся вебінар «Створення цифрового контенту з доповненою реальністю Teams – Blippbuilder», який проводила провідний науковий співробітник Інституту цифровізації освіти НАПН України, д.пед.н. Світлана Григорівна Литвинова. Викладачі й аспіранти кафедри інформатики долучилися як слухачі, щоб дізнатися технології створення доповненої реальності на базі платформи Teams.
Учасники вебінару дізнались, як користуватися сервісом Blippar для створення елементів доповненої реальності, а саме: як створювати середовища і простори доповненої реальності, що оточують користувача; як розміщувати предмети на поверхні у доповненій реальності; як використовувати доповнену реальність у посібниках, робочих зошитах, упаковках, етикетках продуктів, журналах.
За результатами вебінару відбулося кафедральне обговорення доцільності використання технологій розробки й використання доповненої реальності на базі рішень Microsoft в освітньому процесі та шляхів упровадження отриманих знань і вмінь у практику підготовки майбутніх ІТ-фахівців та учителів інформатики на базі СумДПУ імені А.С.Макаренка
Спілкування зі стейкголдерами завжди цікаве і йде на користь кожній освітній програмі. Так сталося і цього року, коли приймалися документи від вступників на освітньо-наукову програму за спеціальністю 015 Професійна освіта (цифрові технології). Абітурієнти цікавилися як самою програмою, так і тематикою майбутнього дисертаційного дослідження, а також особливостями опису власної дослідницької пропозиції, яку було ініційовано за рекомендаціями НАЗЯВО та після аналізу подібного досвіду у інших ЗВО України. Вкотре розробники ОНП пересвідчилися в затребуваності фокусу програми та доцільності опитування усіх зацікавлених осіб щодо її змісту та особливостей реалізації.
Освітньо-наукова програма "Професійна освіта (цифрові технології)", яку пропонує кафедра інформатики, підтвердила свою актуальність – у цьому році зафіксовано конкурс на бюджетні місця.
Аспірантка спеціальності 015 Професійна освіта (цифрові технології) Юрченко Катерина успішно завершила навчання в межах курсу «Цифрові інструменти Google для освіти» (обсягом 30 академічних годин - за базовим рівнем навчання та 15 академічних годин - за середнім рівнем), організованих Міністерством освіти і науки України та Google Україна. Курс розроблено як програму підвищення кваліфікації педагогічних, науково-педагогічних працівників закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти. Він покликаний розширити уявлення викладачів про можливості використання цифрових інструментів для організації дистанційного навчання та можливі шляхи підвищення ефективності освітнього процесу.
Під час навчання аспіранткою виконано понад 80% загального обсягу завдань курсу та отримано позитивний результат підсумкового тестування (більше 80% максимально можливої кількості балів).
З 25 липня по 14 серпня 2022 року викладачі кафедри інформатики Семеніхіна О.В. та Юрченко А.О. пройшли підвищення кваліфікації за програмою «Цифрові інструменти Google для освіти» від МОН і Google Україна. Базовою тренінговою платформою навчального курсу є суб'єкт підвищення кваліфікації - Академія цифрового розвитку (https://www.digitalacademy.in.ua/).
Учасники курсу отримували завдання в захищеному віртуальному просторі Google Класу. До кожної теми проводилися онлайн-лекції, а за потреби – й додаткові консультації в Google Meet, під час яких кожен учасник мав можливість поставити запитання тренеру та продемонструвати екран для вирішення проблемної ситуації.
Викладання здійснювалося послідовно за двома рівнями: базовий рівень – для учасників, які прагнули навчитися працювати з мобільними пристроями, та середній рівень – для учасників, які бажали опанувати інструменти вебпереглядача Google Chrome.
За підсумками навчання учасникам було видано електронні сертифікати про успішне проходження курсів.