Новини факультету

Нагороди до Дня працівника освіти

29 вересня на урочистому засіданні Вченої ради університету до Дня працівника освіти були відзначені викладачі та співробітники нашого фізмату, зокрема:
➡ Подякою МОН України – Удовиченко Ольга Миколаївна, доцент кафедри інформатики;
➡ Грамотою міського голови – Хворостіна Наталія Анатоліївна, провідний фахівець фізико-математичного факультету;
➡ Почесною грамотою Сумської обласної ради – Каленик Михайло Вікторович, декан фізико-математичного факультету;
➡ Грамотою університету – Муракаєва Тетяна Володимирівна, старший лаборант кафедри математики, фізики та метод їх навчання.
А також дипломами за перше місце у міжнародному франко-українському конкурсі досліджень молодих науковців у сфері публічного управління пам’яті Ольги Балакірєвої – Омельяненко Віталій Анатолійович та Омельяненко Олена Миколаївна.
Ці нагороди ще раз підтверджують, що у нас на факультеті працюють кращі! Справжні фахівці своєї справи!
Вітаємо! Так тримати!
309315058 506464178154678 4549123405916161339 n 66eb4
309379935 506464184821344 6139733488381339034 n 91703
309388838 506464198154676 5901596637877396855 n 3c400

Взаємовідвідування – шлях до підвищення кваліфікації викладачів

Взаємовідвідування – це шлях до підвищення кваліфікації викладачів. Адже той, хто проводить відкрите заняття, намагається продемонструвати свій власний арсенал підходів до навчання і показати  рівень педагогічної майстерності. А, той, хто відвідує заняття, може збагатитися новими, цікавими прийомами, які будуть корисні йому у роботі. Крім цього, під час обговорення заняття, виникають оригінальні та корисні ідеї щодо удосконалення освітнього процесу. Особливо, це актуально в умовах дистанційного навчання.  Сьогодні, 21 вересня,  на кафедрі математики, фізики та методик їх  навчання відбулося перше планове  відкрите заняття у 2022/23 навчальному році.  Відкриту лекцію “Методика вивчення теми "Електромагнітна індукція" в шкільному курсі фізики” провів  у 541 групі  кандидат педагогічних наук, доцент Михайло Вікторович Каленик. Лектор добре володіє фактичним матеріалом та має власний багаторічний досвід як  учителя фізики. Завдяки цього, заняття мало логічну структуру і було насичене актуальними життєвими прикладами. Атмосфера на занятті  була робочою і психологічно комфортною. Активна взаємодія між  викладачем і студентами протягом усього заняття  сприяла  активізації їх  пізнавальної діяльності. Михайло Вікторович має власний педагогічний стиль читання лекцій, який  характеризується  точністю висловлень,  системністю, доступністю. Мета лекції була повністю досягнута завдяки запропонованій структурі заняття, правильному вибору форм і методів його проведення.

izobrazhenie viber 2022 09 21 09 23 03 39e3d

Дякую, колего, гарна робота!

Доцент кафедри математики, фізики та методик їх навчання А. І. Салтикова

 

Настановча конференція з педпрактики для студентів спеціальності 014 Середня освіта (Математика).

20 вересня відбулася настановча конференція з педпрактики для студентів 461 групи та групи М-6 спеціальності 014 Середня освіта (Математика). Завідувач навчальною та виробничою практикою університету – Ємець І.В., Проф.Чашечникова О.С., доц.Петренко С.І. ознайомили магістрантів з метою та завданнями практики".
izobrazhenie viber 2022 09 20 22 51 14 ba2c7
izobrazhenie viber 2022 09 20 22 51 16 cc6c9

Інтернет-боротьба в умовах воєнного стану

Кожна сучасна соціально активна людина в Україні використовує мобільні пристрої та користується інтернетом, державні органи переходять на електронний документообіг, стабільна діяльність банківського сектору, залізниці й авіатранспорту, великих підприємств залежить від стабільності кіберпростору, з яким вони працюють, та базується на комунікації за допомогою електронних засобів зв'язку.

В умовах війни рашисти активно використовують інфопростір для завдання шкоди обороноздатності України. Тому, з перших днів війни, викладачі та студенти фізико-математичного факультету долучилися до інтернет-боротьби з російськими окупантами, серед основних завдань якої – поширювати правдиву інформацію серед росіян, збирати голоси за петиції для європейців та боронити Україну в будь-який інший інформаційний спосіб.

15 вересня 2022р. під час Посвяти в студенти в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка заступник очільника департаменту кіберполіції в Сумській області відзначив студента 4 курсу спеціальності 014 Середня освіта (Інформатика) Литовченка Дениса Подякою за вагомий внесок у підвищення безпеки в інформаційному просторі.

Працюємо далі…

Перемога за нами!

Слава Україні!!!

IMG 20220915 114844

IMG 20220915 114848

izobrazenie viber 2022 09 15 12 37 06

ІННОВАЦІЙНІ ПРАКТИКИ ВІД ФАХІВЦІВ ІНСТИТУТУ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТИ

16 вересня 2022 року відбувся вебінар «Створення цифрового контенту з доповненою реальністю Teams – Blippbuilder», який проводила провідний науковий співробітник Інституту цифровізації освіти НАПН України, д.пед.н. Світлана Григорівна Литвинова. Викладачі й аспіранти кафедри інформатики долучилися як слухачі, щоб дізнатися технології створення доповненої реальності на базі платформи Teams.

Учасники вебінару дізнались, як користуватися сервісом Blippar для створення елементів доповненої реальності, а саме: як створювати середовища і простори доповненої реальності, що оточують користувача; як розміщувати предмети на поверхні у доповненій реальності; як використовувати доповнену реальність у посібниках, робочих зошитах, упаковках, етикетках продуктів, журналах.

За результатами вебінару відбулося кафедральне обговорення доцільності використання технологій розробки й використання доповненої реальності на базі рішень Microsoft в освітньому процесі та шляхів упровадження отриманих знань і вмінь у практику підготовки майбутніх ІТ-фахівців та учителів інформатики на базі СумДПУ імені А.С.Макаренка

novina vebinar ae8a7

Спілкування зі стейкголдерами як інструмент розвитку освітньо-наукової програми

Спілкування зі стейкголдерами завжди цікаве і йде на користь кожній освітній програмі. Так сталося і цього року, коли приймалися документи від вступників на освітньо-наукову програму за спеціальністю 015 Професійна освіта (цифрові технології). Абітурієнти цікавилися як самою програмою, так і тематикою майбутнього дисертаційного дослідження, а також особливостями опису власної дослідницької пропозиції, яку було ініційовано за рекомендаціями НАЗЯВО та після аналізу подібного досвіду у інших ЗВО України. Вкотре розробники ОНП пересвідчилися в затребуваності фокусу програми та доцільності опитування усіх зацікавлених осіб щодо її змісту та особливостей реалізації.

foto dlya novini 3f94e

Освітньо-наукова програма "Професійна освіта (цифрові технології)", яку пропонує кафедра інформатики, підтвердила свою актуальність – у цьому році зафіксовано конкурс на бюджетні місця.

Розвиток професійної компетентності майбутнього доктора філософії за програмою «Цифрові інструменти Google для освіти»

Аспірантка спеціальності 015 Професійна освіта (цифрові технології) Юрченко Катерина успішно завершила навчання в межах курсу «Цифрові інструменти Google для освіти» (обсягом 30 академічних годин - за базовим рівнем навчання та 15 академічних годин - за середнім рівнем), організованих Міністерством освіти і науки України та Google Україна. Курс розроблено як програму підвищення кваліфікації педагогічних, науково-педагогічних працівників закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти. Він покликаний розширити уявлення викладачів про можливості використання цифрових інструментів для організації дистанційного навчання та можливі шляхи підвищення ефективності освітнього процесу.

Під час навчання аспіранткою виконано понад 80% загального обсягу завдань курсу та отримано позитивний результат підсумкового тестування (більше 80% максимально можливої кількості балів).

foto novina 2 4c25d

Підвищення кваліфікації викладачів за програмою “Цифрові інструменти Google для освіти»

З 25 липня по 14 серпня 2022 року викладачі кафедри інформатики Семеніхіна О.В. та Юрченко А.О. пройшли підвищення кваліфікації за програмою «Цифрові інструменти Google для освіти» від МОН і Google Україна. Базовою тренінговою платформою навчального курсу є суб'єкт підвищення кваліфікації - Академія цифрового розвитку (https://www.digitalacademy.in.ua/).

Учасники курсу отримували завдання в захищеному віртуальному просторі Google Класу. До кожної теми проводилися онлайн-лекції, а за потреби – й додаткові консультації в Google Meet, під час яких кожен учасник мав можливість поставити запитання тренеру та продемонструвати екран для вирішення проблемної ситуації.

Викладання здійснювалося послідовно за двома рівнями: базовий рівень – для учасників, які прагнули навчитися працювати з мобільними пристроями, та середній рівень – для учасників, які бажали опанувати інструменти вебпереглядача Google Chrome.

За підсумками навчання учасникам було видано електронні сертифікати про успішне проходження курсів.

foto novina 1 bfff6