Новини факультету

На фізико-математичному факультеті відкрили сучасну фізичну лабораторію SMART Hub

Відповідаючи на глобальні виклики цифрової трансформації та ключові наукові й технологічні тенденції, одним з пріоритетних напрямів розвитку усіх країн світу стає STEM-освіта (наука, технології, інженерія і математика). Сьогодні у світі велику увагу приділяють вивченню математики та інженерії. Тому відповідність змісту навчання суспільно-економічним запитам держави має бути основою нової філософії природничо-математичної освіти.

З огляду на це в Сумському державному педагогічному університеті на фізико-математичному факультеті створено сучасну лабораторію SMART Hub, використання якої спрямовано на підвищення якості освіти студентів, аспірантів, проведення наукових досліджень молодих вчених, аспірантів та докторантів. Урочисте відкриття відбулось напередодні святкування 97 річниці СумДПУ імені А.С. Макаренка. У заході взяли участь ректорат університету, представники кафедр. З устаткуванням лабораторії та його призначенням ознайомив декан фізико-математичного факультету Каленик Михайло Вікторович.

Лабораторія оснащена таким сучасним обладнанням:

  • комплекти шкільного лабораторного та демонстраційного обладнання німецької фірми PFYWE з механіки, молекулярної фізики, оптики, електродинаміки;
  • цифрові вимірювальні комп'ютерні комплекси Vernier;
  • засоби мультимедіа (телевізор 65’’, комп’ютер, ноутбуки, 3D принтер, документ-камера).

Дане обладнання буде інтегровано в освітній процес та науково-дослідну роботу, сприятиме розвитку практичного досвіду у створенні та демонстрації моделей, розвитку творчих здібностей, просторового уявлення та практичних навичок у створенні та використанні експериментальних зразків тіл, фігур та графіків, прототипів та макетів виробів, просторових моделей тощо. Обладнання дозволить проводити експериментальні дослідження, а також транслювати в реальному часі у масштабованому форматі документи, 3D об'єкти, досліди або явища, що відбуваються в горизонтальній площині, покази приладів із дрібними шкалами, вести фотографування, відеозапис, сканування та коментування, перегляд об’єктів, документів, процесів та явищ, проводити та супроводжувати наукові онлайн конференції та семінари, лекції та лабораторно-практичні заняття.

Обладнання лабораторії SMART Hub повністю відповідає зазначеному у Наказі МОН України №574/29.04.2020 "Про затвердження типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій".

Працівниками кафедри математики, фізики та методик їх навчання розробляються й оновлюються програми навчальних дисциплін з використанням зазначеного обладнання. Студенти 2-го року навчання спеціальності 014 Середня освіта (Фізика) освітнього рівня «Магістр» перевірили в дії обладнання під час вивчення курсу «Експериментальна база шкільного курсу фізики».

photo 2021 12 17 12 57 51 6e0d3

photo 2021 12 17 12 57 34 44193

photo 2021 12 17 12 57 35 62bb5

photo 2021 12 17 12 57 38 b2512

photo 2021 12 17 12 57 40 492a4

photo 2021 12 17 12 57 41 d05af

photo 2021 12 17 12 57 43 2 5ece8

photo 2021 12 17 12 57 43 3 eb682

photo 2021 12 17 12 57 43 798fd

photo 2021 12 17 12 57 44 ddaa8

photo 2021 12 17 12 57 46 136b6

photo 2021 12 17 12 57 47 9c2ce

photo 2021 12 17 12 57 48 58b69

photo 2021 12 17 12 57 50 3d00e

photo 2021 12 17 12 57 51 6e0d3

photo 2021 12 17 12 57 54 b2ab6

photo 2021 12 17 12 58 00 708ed

photo 2021 12 17 12 57 33 bd574

Практикум для молодих науковців від професіоналів

В рамках роботи  міжнародної науково-практичної конференції  "Наукова діяльність як шлях формування професійних компетентностей майбутнього фахівця" (грудень 2021) відбувся практикум для молодих науковців "Шляхи формування чат-етикету" від кандидата педагогічних наук,  вчителя-методиста, голови циклової комісії бухобліку, фінансів та інформаційних технологій (Сумський коледж економіки і торгівлі) Юлії Руденко щодо організації, проведення та інтерпретації результатів опитувань. На прикладі практико-орієнтованого дослідження шляхів формування чат-етикету серед студентів коледжів було продемонстровано важливість організації констатувального етапу експерименту, розроблення і впровадження методів педагогічного впливу, а також інструментів, які дають змогу зафіксувати зрушення у рівнях сформованості певних якостей молоді. Для здобувачів третього, освітньо-наукового, рівня вищої освіти такі практикуми стають орієнтиром в організації і проведенні власного педагогічного експерименту та демонструють важливість розроблення діагностичного інструментарію для статистичного підтвердження отриманих теоретичних результатів емпіричними методами.

Screenshot 1 b62fc

Screenshot 5 64a78

Обговорення змісту ОНП зі стейкґолдерами

Після онлайн-зустрічі на  міжнародній науково-практичній конференції  "Наукова діяльність як шлях формування професійних компетентностей майбутнього фахівця" (грудень 2021) науковці різних освітніх установ України (СумДПУ імені А.С.Макаренка, НПУ імені М.П.Драгоманова, Міжнародний Соломонів університет, Сумський коледж економіки і торгівлі) долучилися до аналізу чинної освітньо-наукової програми "Професійна освіта (Цифрові технології)" з метою її вдосконалення. Думки стейкґолдерів були зафіксовані для подальшого обговорення з групою розробників та врахування у наступному, 2022 році.

Screenshot 43 e4325

Семінар-тренінг для молодих науковців від професіоналів

В рамках роботи  міжнародної науково-практичної конференції  "Наукова діяльність як шлях формування професійних компетентностей майбутнього фахівця" (грудень 2021) пройшов семінар-тренінг для молодих науковців "Цитування в науковому тексті" від д.пед.н., проф. Олени Семеног.  Аспіранти і магістранти кафедри інформатики СумДПУ імені А.С.Макаренка та НПУ імені М.П.Драгоманова мали можливість не лише представити окремі власні напрацювання у коротких доповідях, а й навчитися коректно посилатися на використані ресурси під час представлення матеріалів у комп'ютерній презентації, при написанні наукової статті чи дисертаційної роботи. Проблема академічної доброчесності, яка піднімалася на семінарі, викликала жваву дискусію та суперечки, які сприяли глибокому усвідомленню проблеми використання авторських матеріалів та коректності текстових запозичень.

Screenshot 32 0c51c

Screenshot 33 3835b

 

Конференція "НПК-2021" на базі кафедри інформатики

9 грудня 2021 р. на базі кафедри інформатики було проведено  міжнародну науково-практичну конференцію  "Наукова діяльність як шлях формування професійних компетентностей майбутнього фахівця". Науковий захід зібрав науковців з різних країн: Україна, Польща, Білорусь, Казахстан. На пленарному засіданні лунали доповіді, які торкалися когнітивних процесів у навчанні математики, обговорювалися проблеми мініатюризації комп'ютерної техніки в контексті її потужності, а також різноманітні аспекти карантинного навчання. Конференція стала майданчиком, який обумовив обмін думками та спонукав до аналізу досвіду, зіставлення поглядів та вироблення найбільш ефективних рішень в умовах професійної підготовки сучасного фахівця. За результатами роботи конференції виходить збірник наукових матеріалів, які будуть розміщені на сайті кафедри інформатики.Screenshot 21 3a2ae

Screenshot 24 3b0d7

 

Всеукраїнські олімпіади з математики та фізики

Учасникам Всеукраїнської олімпіади з фізики СумДПУ імені А.С.Макаренка для вступників на основі повної загальної середньої освіти зі спеціальностей 014 Середня освіта (Фізика) можуть нараховуватись до 20 додаткових балів до оцінки сертифіката ЗНО з фізики при розрахунку конкурсного бала у СумДПУ імені А.С.Макаренка (детальніше див. "Положення про Всеукраїнські олімпіади вищого навчального закладу для професійної орієнтації вступників на основі повної загальної середньої освіти" http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0016-17 ). Перший (дистанційний) тур олімпіади проводиться до 21.02.2022 року. Учасникам, які допускаються до участі у другому турі, буде надіслано повідомлення на вказану адресу.

olimpiadi fiz mat cd1e5

Для реєстрації та виконання завдань (online) Всеукраїнських олімпіад з математики та\або фізики потрібно перейти за наступними посиланнями:

математика:   https://qrgo.page.link/EFecf

фізики:  https://qr.page/g/t846paIbC

На звітній конференції з педагогічної практики магістранти спеціальності 014 Середня освіта (Математика) обговорювали освітньо-професійну програму

З 4.10.2021 по 13.11.2021 р. магістранти 461 групи ( 014 Середня освіта (Математика)) звітували про проходження педагогічної практики у закладах середньої освіти. Практика проходила з 04 жовтня по 13 листопада 2021 року. Базами педпрактики були КУ Сумська спеціалізована школа І - ІІІ ступенів № 3 імені генерал-лейтенанта А. Морозова, м. Суми, ДНЗ "Сумське міжрегіональне вище професійне училище" ВПУ 16; КУ Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 12 ім. Б.Берестовського, м. Суми, КУ Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ст. №25, м. Суми, Угроїдська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Краснопільської селищної ради, Будильський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Лебединської міської ради Сумської області.

Для зручності роботи на сайті університету у розділі «Дистанційне навчання» відповідальним методистом (керівником практики) проф. Чашечниковою О.С. було створено групу на базі Moodle, де розміщені всі необхідні матеріали (доступ мають практиканти та керівники (методисти) практики). Для проведення консультацій використовувалася група у Viber. Студенту-громадянину Туркменії Баймурадову Умитджану допомогу у проходженні практики також надавали студентки-тьютери Тулбурі (Трушина) А.А. та Кіблицька О.В.

Студентки-практикантки Тулбурі (Трушина) А.А., Кіблицька О.В., Сіра І.В., Заєць М.О. отримали найвищий бал – 100 (А, відмінно). Вчителі відмічають дуже високий рівень їх математичної та методичної підготовки. Всього оцінку «відмінно» отримали 60% студентів групи.

18.11.2021 р. онлайн відбулася звітна конференція.

izobrazhenie viber 2021 11 18 16 35 08 298 49732

Було представлено та обговорено ОПП 014 Середня освіта (Математика. Інформатика) за ОР Магістр у контексті обговорення результатів педпрактики. Студенти відмітили, що їм на користь спрацювало внесення до навчального плану дисциплін «Олімпіадна математика», «Евристика у навчанні математики», що зміни у змісті дисципліни «Вибрані питання методики навчання математики» - це оперативна реакція на виклики сьогодення (зокрема, питання навчання математики в умовах дистанційного навчання).

izobrazhenie viber 2021 11 18 16 41 47 483 248da

ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ „Актуальні питання природничо- математичної освіти (ISSN: 2519-2361)”

ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ „Актуальні питання природничо-математичної освіти (ISSN: 2519-2361)”, що видається на базі Науково-дослідної лабораторії змісту та методів навчання математики, фізики, інформатики, успішно пройшов процес оцінки та індексується у базі ICI Journals Master List 2020. Значення показника Index Copernicus Value(ICV).

ICV 2020 = 84.67

Оцінку ICV за 2020 рік відображено у ICI Journals Master List 2020 https://journals.indexcopernicus.com/search/formjml, а також у паспорті журналу https://journals.indexcopernicus.com/search/details?id=49579&lang=pl

Вітаємо всіх причетних!