Новини факультету

Співпраця дружніх Фізматівських родин Сумського державного педагогічного університету та Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини продовжується

10 березня 2025 року студенти-магістранти 451 та М-5 груп приєдналися до студентів факультету фізики, математики та інформатики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, які навчаються за освітньою програмою Середня освіта (Математика. Інформатика), та відвідали майстер-клас вчителя математики вищої категорії, старшого вчителя Сергія РОМАНИШИНА (Уманський ліцей №2) «ПЕДАГОГІЧНИЙ КЕЙС. SMART та STEM - ТЕХНОЛОГІЇ В МАТЕМАТИЧНІЙ ОСВІТІ».

Співпраця дружніх Фізматівських родин Сумського державного педагогічного університету та Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини продовжується.

1bizobrazhenie viber 2025 03 10 16 17 09 811 47d9b 1izobrazhenie viber 2025 03 10 16 17 09 629 87f79

1vizobrazhenie viber 2025 03 10 16 26 49 409 fb3703izobrazhenie viber 2025 03 10 16 07 32 239 0c635 2izobrazhenie viber 2025 03 10 16 46 59 373 596b7 4izobrazhenie viber 2025 03 10 16 24 30 786 3374c

izobrazhenie viber 2025 03 10 16 46 59 323 afe76

 

Гостьова лекція «Soft Skills та як пройти свою першу співбесіду» для здобувачів другого рівня вищої освіти

Сучасний ринок праці вимагає не лише глибоких предметних знань, а й розвинених комунікаційних навичок, уміння працювати в команді та вирішувати нестандартні проблеми. Молоді фахівці, які прагнуть побудувати успішну кар’єру в освіті, повинні вміти ефективно презентувати себе перед роботодавцем, аргументовано висловлювати свої думки та демонструвати гнучкість у прийнятті рішень, що є важливим аспектом soft skills. Успішне проходження співбесіди стає ключовим етапом на шляху до працевлаштування майбутніх учителів математики та інформатики, адже роботодавці оцінюють не лише професійні компетентності, а й загальну готовність випускника до ефективної педагогічної діяльності. Саме на цьому була закцентована гостьова лекція «Soft Skills та як пройти свою першу співбесіду», яку відвідали здобувачі першого та другого рівня вищої освіти спеціальностей Середня освіта (Математика), Середня освіта (Фізика) та Середня освіта (Інформатика) Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка 5 березня 2025 року.

Спікером була Альона Густікова – Recruitment Team Lead – фахівчиня міжнародної IT-компанії «Boosta».

Спікерка повідомила, на чому потрібно зосередитися при написанні резюме, зокрема розділення hard та soft skills, акцент на вже набутому практичному досвіді. Здобувачі освіти ознайомилися з правилами оформлення резюме та найголовнішими помилками при його написанні. Учасники заходу також дізналися, на які soft skills роботодавці звертають увагу (адаптивність, резильєнтність, вміння роботи самостійно та в команді, готовність і бажання навчатися, вміння конструктивно сприймати фідбек і працювати над помилками, критичне мислення, навички тайм-менеджменту та самоорганізації).

За результатами зустрічі здобувачі вищої освіти отримали неоціненний досвід.

Screenshot 11 8a1df Screenshot 17 kopiya af11c

Бінарна лекція "Цифрові інструменти для наукового дослідження: кейс середньої освіти" для майбутніх учителів та аспірантів

Сьогодні наукові дослідження неможливі без ефективного використання цифрових технологій. Вони дозволяють не лише зберігати та аналізувати великі обсяги інформації, але й автоматизувати ключові етапи наукової роботи, підвищуючи її ефективність. Саме цим питанням була присвячена відкрита  бінарна лекція "Цифрові інструменти для наукового дослідження", яка відбулася 26 лютого 2025 р. на фізико-математичному факультеті нашого університету, до якої також долучилися здобувачі другого і третього рівнів вищої освіти з Державного податкового університету і Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського.
Формат бінарної лекції передбачав участь двох спікерів, які представили різні аспекти використання цифрових технологій у науковій діяльності. Один із спікерів, Олена Семеніхіна (д.пед.н., проф.), зосередила увагу на інструментах для організації та аналізу наукової літератури, бібліографічних менеджерах (Zotero та ін.) для зручного збереження, цитування та управління джерелами; інструментах для обробки статистичних даних (Excel та ін.), що допомагають дослідникам швидко проводити статистичний аналіз емпіричних даних у галузі освіти (Середня освіта);  інструментах для аналізу наукової літератури та побудови карт знань (VOSviewer та ін.), які дозволяють візуалізувати метадані статей, будувати мережі цитувань та виявляти тенденції у наукових дослідженнях.

Другою спікеркою була  сертифікований експерт в галузі наукометрії д.пед.н., проф. Марина Друшляк, яка розповіла про аналітичні та наукометричні інструменти, які дозволяють оцінювати впливовість наукових робіт та досліджень у наукометричних базах Scopus, Web of Science. Учасники заходу також дізналися, що таке індекс Гірша науковця та імпакт-фактор наукового журналу, уточнили для себе ознаки хижацьких видань.
Лекція мала практичну спрямованість: учасники отримали можливість побачити результати використання різних цифрових інструментів та дізнатися, як ефективно інтегрувати їх у свою наукову діяльність. Було продемонстровано, як автоматизувати процеси збору даних, проводити статистичний аналіз та візуалізувати результати досліджень.
Підсумовуючи, спікери наголосили, що грамотне використання цифрових технологій дозволяє оптимізувати дослідницький процес, підвищити ефективність роботи та розширити можливості для наукової співпраці.

1 e2aea   2 b5c4f

5 902e5  6 124c3

8 fe98e

Майстер-клас "Публікація наукових результатів у фахових виданнях України" від професіонала-практика

Наукова діяльність неможлива без якісної публікаційної активності, яка дозволяє популяризувати результати досліджень та інтегрувати їх у сучасний науковий дискурс. Саме цьому була присвячена подія, що відбулася 19 лютого 2025 року на кафедрі інформатики фізико-математичного факультету нашого університету. Майстер-клас "Публікація наукових результатів у фахових виданнях України" від Артема Юрченка (к.пед.н., доц., член редколегії фахових видань "Фізико-математична освіта" та "Освіта. Інноватика. Практика") об'єднав молодих дослідників, магістрантів і аспірантів, які прагнуть удосконалити навички написання та публікації наукових статей.
Під час заходу були детально розглянули ключові аспекти наукової публікації у фахових виданнях України, зокрема:
🔸 критерії відбору журналів для публікації;
🔸 вимоги до оформлення наукових статей відповідно до журнальних стандартів;
🔸 процес рецензування та особливості комунікації з редакцією;
🔸 етичні аспекти публікаційної діяльності, зокрема уника́ння академічного плагіату;
🔸 бази даних та ресурси для пошуку наукових журналів.
Окрему увагу приділили проблемі вибору видання, який впливає на подальшу наукометричну видимість роботи, а також фактори варто враховувати при підготовці рукопису, щоб підвищити шанси на публікацію.
Учасники майстер-класу, а це були аспіранти університету та магістранти спеціальності 014 СО (інформатика), отримали практичні поради щодо написання статей, підготовки якісних анотацій, використання цитувань та оформлення списку літератури відповідно до міжнародних стандартів.
Захід викликав значний інтерес серед учасників, що підтвердило актуальність теми та потребу в подальших освітніх заходах, спрямованих на підтримку наукової діяльності.

novina 1 15f42  novina 2 c1dc5

Співпраця з МАН

На сьогодні Мала академія наук України – це той осередок для талановитої молоді, у якому формується майбутнє нації та виховується її наукова зміна. Вона організує і координує науково-дослідну діяльность учнів, створює умови для їх творчого розвитку та сприяє вибору майбутньої професії. Учні, які беруть участь у роботі МАН, вдосконалюють свої дослідницькі навички, вміння працювати з науковими джерелами, презентувати результати.

Викладачі кафедри математики, фізики та методик їх навчання вже не один рік співпрацюють з Сумським територіальним відділенням Малої академії наук України – це гурткова робота, консультації щодо підготовки наукових робіт та робота в журі конкурсу. 18 лютого 2025 року відбувся ІІ (обласний) етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук України у 2024/2025 навчальному році. У журі конкурсу працювали доценти кафедри: в секції математики – Юрій В’ячеславович Хворостіна, в секції фізики та астрономії – Алла Іванівна Салтикова. Конкурс проходив в три етапи: спочатку заочне оцінювання робіт, потім був онлайн захист постерів і останній етап – наукова конференція. Спілкування з творчою молоддю було цікавим і продуктивним. У результаті були визначені переможці, які будуть презентувати свої роботи на наступному етапі конкурсу.

У найближчій перспективі перед сьогоднішніми учнями стане вибір життєвого шляху і знадобляться вміння критично мислити, ставити цілі та досягати результату. Впевнені, що досвід, отриманий під час підготовки та захисту науково-дослідницької роботи  допоможе їм у цьому.

1 724b5 2 b1ba5

3 a65734 ab96e

Фізматівські родини об'єднують зусилля для розвитку академічної мобільності здобувачів вищої освіти

Сьогодні, 17 лютого 2025 року, відбулася важлива організаційно-настановча онлайн-зустріч між представниками Фізико-Математичного Факультету Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка та Факультету Фізики, Математики та Інформатики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Участь у зустрічі взяли декани факультетів Каленик М.В., Махомета Т.М., викладачі та студенти, що підкреслює значення співпраці для обох навчальних закладів.

Головною метою зустрічі стало обговорення організації внутрішньої академічної мобільності здобувачів спеціальностей 014 Середня освіта (Фізика та астрономія) та 014 Середня освіта (Математика). За результатами зустрічі було вирішено низку питань, щодо реалізації навчання трьх здобувачів з кожного факультету протягом ІІ семестру в університеті-партнері.

Здобувачі вищої освіти, які візьмуть участь у програмі мобільності, вивчатимуть дисципліни, що розширять їх професійні горизонти та нададуть практичні навички: "Застосування комп'ютера при викладанні фізики", "Основи сучасної електроніки", "Математичні методи фізики", "Математичне моделювання та теорія ігор".

Академічна мобільність є важливим інструментом для розвитку студентів, адже вона сприяє: розширенню кругозору (здобувачі матимуть можливість познайомитися з новими методами навчання, науковими підходами та культурними особливостями іншого навчального закладу; підвищенню якості освіти (здобувачі матимуть можливість отримати більш глибокі та сучасні знання зі своєї спеціальності); розвитку особистих якостей (розвитку комунікативних навичок, адаптивності та самостійності).

Учасники зустрічі підкреслили важливість встановлення тісних зв'язків між фізико-математичними родинами обох університетів. Співпраця між факультетами сприятиме обміну досвідом, реалізації спільних наукових проектів та підготовці висококваліфікованих фахівців для освітньої галузі України.

Ця зустріч стала ще одним кроком на шляху до розвитку академічної мобільності та зміцнення співпраці між провідними педагогічними університетами країни.

Учасники зустрічі побажали здобувачам успіхів у навчанні, цікавих відкриттів та незабутніх вражень від участі у програмі академічної мобільності, а викладачам - плідної співпраці, нових ідей та натхнення для розвитку освітнього процесу.

Screenshot 1 e3d04

Участь викладачів ФІЗМАТУ у подоланні освітніх втрат з математики учнів на основі Меморандуму про співпрацю в освітній сфері міської ради та благодійного фонду «СпівДія»

Проєкт «СпівДіємо заради дітей» – це мережа проєктів і програм, які спрямовані на забезпечення психоемоційної підтримки та доступу до освіти дітей по всій Україні. Він реалізується командою благодійного фонду «СпівДія» за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.

Представники міської ради та БО «БФ «СпівДія» уклали Меморандум про співпрацю в освітній сфері, зокрема, про створення у трьох школах сумської громади цифрових освітніх центрів. Сторони представляли в. о. міського голови Артем КОБЗАР та керівник освітніх проєктів БО «БФ «СпівДія» Наталія КОЗЬМЕНКО.

 15 жовтня 2024 року Ольга ЧАШЕЧНИКОВА та керівник Центру забезпечення якості вищої освіти Сумського державного педагогічного університету  імені А.С. Макаренка освіти, доцент кафедри математики, фізики та методик їх навчання Оксана Одінцова взяли участь у тренінгу з елементами рефлексії для координаторів проекту в рамках проекту з надолуження освітніх втрат, що проводиться Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ), благодійним фондом «Співдій» та благодійним фондом «Освітня фундація «MriyDiy» за фінансової підтримки уряду Норвегії.

У Сумах у рамках проєкту «СпівДія заради дітей» створено цифрові освітні центри на базі шкіл № 7, № 23, № 24. Головна мета – допомогти дітям надолужити освітні втрати, надати їм психоемоційну підтримку, щоб діти мали доступ до якісної освіти та могли навчатись, незважаючи на тривалі повітряні тривоги. Реалізація проекту мала закінчуватись у Сумській області на початку грудня 2024, але через його ефективність продовжена до кінця лютого 2025 року.

У освітньому центрі на базі Сумської школи 24 у складі команди трьох тьюторів та трьох вчителів (початкової школи, української мови та математики) допомагає учням долати освітні втрати з математики керівник «Науково-експериментальної лабораторії змісту та методів навчання математики, та фізики», завідувач кафедри математики, фізики та методик їх навчання професор Ольга ЧАШЕЧНИКОВА. Заняття з учнями 5-6, 7-8, 9-10 класів проводяться з жовтня 2024 року.

05 02 1photo 2025 02 06 10 40 25 3be02  photo 14 2024 11 01 20 36 16 ec7ec

photo 1 2024 10 26 21 59 02 8a2cd05 02 3photo 2025 02 05 17 13 26 08a53 photo 2 2025 01 31 00 31 01 1aa9e

photo 2024 11 23 15 49 38 4 de4a7  photo 2024 12 03 18 36 36 3e6ab

ujP9KE3J10rJXTMMEFjYlmkPzAlSko6z7asGQrfC d9809

Мобільний детокс: чому варто зробити паузу?

Сучасні технології зробили смартфони невід’ємною частиною нашого життя. Але чи не стали ми надто залежними від них? Постійні сповіщення, нескінченний скролінг соціальних мереж і багатозадачність можуть призводити до перевантаження мозку, зниження концентрації та емоційного вигорання. Відповіді на ці проблемні питання можна було отримати на відкритій лекції доктора педагогічних наук, доцента Юлії Руденко на тему «Мобільний детокс: чому варто зробити паузу?» (мітап «Скульптура споживання інформації», організаторами якої були ДВНЗ "УжНУ" та СумДПУ). Студенти бакалаврату і магістратури, майбутні вчителі інформатики, та аспіранти спеціальності «Професійна освіта. Цифрові технології» долучилися до діалогу про основні ознаки цифрової залежності та її впливу на психіку та продуктивність, про вплив надмірного використання смартфонів на когнітивні функції, сон і рівень стресу, про практичні стратегії мобільного детоксу (як зменшити екранний час без шкоди для ефективності), про переваги цифрової паузи для покращення уваги, креативності та психологічного благополуччя, а також дізнатися лайфхаки для поступового зниження залежності від гаджетів.

Screenshot 45 217dc  Screenshot 46 42f64

Screenshot 49 8462e  Screenshot 54 ef15a