Новини факультету

Модернізація освітніх програм очима стейкхолдерів

В рамках роботи конференції "Наукова діяльність як шлях формування професійних компетентностей майбутнього фахівця (НПК-2024)" відбулося обговорення освітньо-професійних і освітньо-наукової програми підготовки фахівців, яких готує кафедра інформатики: бакалаврів і магістрів середньої освіти (інформатики) та докторів філософії за спеціальністю Професійна освіта (Цифрові технології). До обговорення залучено різних стейкхолдерів - студентів бакалаврату, магістратури, аспірантури різних років навчання, фахівців сфери ІТ та викладачів різних ЗВО України, а також завідувачку відділу аспірантури і докторантури та проректора з наукової роботи, які наголосили на врахуванні професійного стандарту в результатах цих програм та забезпеченні варіативної складової професійної підготовки авторськими курсами, які відповідають сучасним трендам розвитку ІТ.
Всі пропозиції були зафіксовані гарантами програм для подальшого обговорення.

1 e42fc 2 c3912

Наукова діяльність як шлях формування професійних компетентностей майбутнього фахівця

5-6 грудня 2024 р. на базі кафедри інформатики Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка пройшла міжнародна науково-практична конференція "Наукова діяльність як шлях формування професійних компетентностей майбутнього фахівця (НПК-2024)", до якої долучилися науковці з різних куточків світу.
Конференція відбулася з нагоди святкування 100-річчя Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка. За століття свого існування університет став справжнім центром інтелектуальної думки, який об’єднує науковців, освітян та практиків з різних куточків України та світу. За словами О.Семеніхіної, модератора конференції, "саме завдяки спільним зусиллям ми можемо не лише розвивати нові ідеї, але й впроваджувати їх у життя, формуючи компетентних, творчих і відповідальних фахівців, здатних своєчасно реагувати на проблеми сучасного світу. Сьогодні українське суспільство твердо протистоїть російській агресії і водночас стикається з низкою нетривіальних викликів: надшвидкий розвиток технологій, вплив штучного інтелекту, глобальні економічні та соціальні трансформації, які потребують швидкий і адекватних відповідей. Саме перед освітянами та науковцями стоїть завдання підготовки нового покоління фахівців, що зможуть не лише адаптуватися до цих змін, а й активно формувати нові знання, сенси та тренди".
Конференція стала платформою для обговорення актуальних питань, окреслення перспективних напрямів наукових досліджень і вироблення рішень, які впливатимуть на розвиток української та світової науки.

Screenshot 26 139d8 Screenshot 32 22e46

Screenshot 41 cf026 Screenshot 42 93d85

Screenshot 67 1 a3132 Screenshot 70 2fab3

Screenshot 77 2e6b4 Screenshot 84 d839a

Тренінг академічної доброчесності

26 листопада 2024 року фахівцями центру забезпечення якості вищої освіти СумДПУ імені А.С. Макаренка для студентів І курсу ОР Бакалавр та ОР Магістр фізико-математичного факультету було проведено тренінг, спрямований на ознайомлення молодих учасників академічної спільноти з Кодексом академічної доброчесності СумДПУ імені А.С. Макаренка та Декларацією про академічну доброчесність для здобувачів освіти університету.

Під час групової роботи на тренінгах фахівці Центру ЗЯВО разом зі студентами з’ясували зміст поняття академічна доброчесність, важливі терміни, пов’язані з цим поняттям, обговорили принципи академічної доброчесності, що задекларовані у відповідному Кодексі та на яких повинна ґрунтуватись освітня діяльність всієї академічної спільноти, з’ясували важливість їх для актуальної навчальної та наукової роботи студентів, Обов’язковою частиною тренінгу було підписання Декларації, в якій відображаються розглянуті принципи.

znimok ekrana 2024 11 26 140424 f0880 znimok ekrana 2024 11 26 141017 9a218

znimok ekrana 2024 11 26 150933 fb1e6 znimok ekrana 2024 11 26 151306 612b2

 

День відкритих дверей в СумДПУ

30 листопада 2024 року в укритті Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка відбувся День відкритих дверей! Цей захід став справжнім святом для всієї університетської спільноти, надавши абітурієнтам можливість познайомитися з унікальними можливостями навчання та спеціальностями університету.
Викладачі і студенти фізико-математичного факультету з гордістю представили свої спеціальності. Абітурієнти мали змогу ознайомитися з різними фізичними явищами, які демонструвалися на сучасному фізичному обладнанні. Вони також могли розгадувати логічні математичні задачі та отримати солодощі за правильні розв'язки. Крім того, майбутні студенти могли познайомитися з цікавими фактами в галузі економіки та спостерігати за креативними витворами наших студентів – програмованими роботизованими маленькими автомобілями.
Цей захід став радістю для всього колективу, адже в складні часи онлайн-навчання це чудова можливість зустрітися студентам і викладачам у такій дружній обстановці. А для абітурієнтів це була надзвичайна нагода дізнатися більше про навчання в університеті, отримати відповіді на всі питання та відчути себе частиною нашої великої дружньої макаренківської родини.
День відкритих дверей залишив яскраві враження у всіх учасників і став важливим кроком у виборі майбутньої професії для багатьох молодих людей.

photo 2024 11 30 21 25 41 fc652 photo 2024 11 30 21 25 44 98297

photo 2024 11 30 21 25 44 2 58a25 photo 2024 11 30 21 25 43 b8b95

photo 2024 11 30 21 25 45 1185a photo 2024 11 30 21 25 46 2 fa8ff

photo 2024 11 30 21 25 46 3 ecc50 photo 2024 11 30 21 25 49 d74ce

photo 2024 11 30 21 25 42 6ee3b photo 2024 11 30 21 25 46 83b27

V Всеукраїнська науково-методична інтернет-конференція студентів, аспірантів та молодих вчених

29 листопада 2024 року на базі фізико-математичного факультету СумДПУ імені А.С. Макаренка відбулася V Всеукраїнська науково-методична інтернет-конференція студентів, аспірантів та молодих вчених «Розвиток інтелектуальних умінь і творчих здібностей учнів та студентів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу «ІТМ*плюс-2024 Форум молодих дослідників»»

У конференції взяли участь науковці, фахівці різних профілів та напрямів, претенденти на наукові ступені, викладачі, аспіранти, магістранти, студенти. На конференції піднімалися питання сучасної математики та методики навчання математики, сучасної фізики та методики навчання фізики та методики навчання інформатики.

001 3ef27 002 734ca

003 846ef 004 10af0

005 a5434 006 f9796

007 df91a 008 26e2a

009 afaf3 010 f6c86

Молодій вченій СумДПУ призначено державну іменну стипендію

Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 20.11.2024 № 1639 "Про призначення державних іменних стипендій найкращим молодим вченим для увічнення подій Революції Гідності та вшанування подвигу Героїв України – Героїв Небесної Сотні на 2025 рік" (https://mon.gov.ua/npa/pro-pryznachennia-derzhavnykh-imennykh-stypendii-naikrashchym-molodym-vchenym-dlia-uvichnennia-podii-revoliutsii-hidnosti-ta-vshanuvannia-podvyhu-heroiv-ukrainy-heroiv-nebesnoi-sotni-na-2025-) старшому викладачу кафедри бізнес-економіки та адміністрування, доктору філософії Олені ОМЕЛЬЯНЕНКО призначено Стипендію імені Романа Гурика.

Олена ОМЕЛЬЯНЕНКО є переможцем в номінації «Наукова діяльність» міського конкурсу «Молодіжна еліта» у 2024 р. Наукові здобутки Омельяненко О. отримали визнання на міжнародному та національному рівнях. Дослідження щодо вдосконалення організаційно-економічних засад фінансових послуг в інноваційній сфері перемогло у Всеукраїнському конкурсі праць молодих учених в рамках проєкту Модуль Жан Моне «EU Financial Sector as a Driver for Sustainable Development: European Integration, Policy Reform and Networked Economy Perspectives» програми  ЄС «Erasmus+» (№ 575275-EPP-1-2016-1-UA-EPPJMO-MODULE). За підсумками Х Міжнародного франко-українського конкурсу досліджень молодих науковців в сфері публічного управління пам’яті Ольги Балакірєвої, що відбувся під патронатом Університету Сорбонни, наукове дослідження представниці СумДПУ посіло І місце. У 2022 р. Олена Омельяненко посіла І місце у ХV Всеукраїнському конкурсі емпіричних досліджень молодих вчених.

Вітаємо стипендіатку та бажаємо подальших здобутків!

259710105 5217152014978001 8981055730360677142 n 69e99

ДО СТОРІЧЧЯ УНІВЕРСИТЕТА. ВІДБУЛАСЯ V МІЖНАРОДНА НАУКОВО-МЕТОДИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «Розвиток інтелектуальних умінь і творчих здібностей учнів та студентів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу «ІТМ*плюс - 2024»

21-22 листопада 2024 року на базі фізико-математичного факультету та науково-дослідної лабораторії змісту і методів навчання математики та фізики при Сумському державному педагогічному університеті імені А.С.  Макаренка відбулася V МІЖНАРОДНА НАУКОВО-МЕТОДИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «Розвиток інтелектуальних умінь і творчих здібностей учнів та студентів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу «ІТМ*плюс - 2024».

У поточному році географія співорганізаторів конференції знову розширилася: крім постійних співорганізаторів (Інститут педагогіки НАПН України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова,

Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка,

Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького,

Державний Університет Кенесо (м. Кенесо, США), Каунаський технологічний університет (Литва), Вірменський державний педагогічний університет імені Х. Абовяна (Вірменія), Факультет математики та інформатики Пловдивського університету ім. Паісія Хілендарського (Болгарія)) у цьому році були залучені

Університет св. Кирила і Мефодія у Трнаві (Словаччина) та Поморський університет у Слупську (Польща).

         З вітальним словом до учасників конференції звернувся ректор Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка ЛЯННОЙ Юрій Олегович, доктор педагогічних наук, професор.

На пленарному засіданні 21 листопада виступили відомі науковці, автори підручників. Про особливості підходів до створення завдань розповів  ШКОЛЬНИЙ Олександр Володимирович, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри методики навчання математики УДУ імені Михайла Драгоманова м. (Київ). Про розвиток креативності учнів у рамках STEM освіти та особливості навчання математики у Республіки Молдові розповів учасникам автор підручників АКІРІ Іон, доктор фізико-математичних наук, головний науковий співробітник, Державний Педагогічний Університет імені Іона Крянге, м. Кишинів, Республіка Молдова. Продовжили обговорення цієї проблеми Букалов Лариса, представник Math Assotiation of America в Україні, Touro University, Bayside High School ( New York, USA) та ВОНГ Бобсон, Bayside High School ( New York, USA).

Представили результати своїх досліджень автори підручників, відомі науковці: представники Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького ТАРАСЕНКОВА Ніна Анатоліївна, доктор педагогічних наук, професор (реалії та сьогодення компетенізації математичної освіти) та АКУЛЕНКО Ірина Анатоліївна, доктор педагогічних наук, професор, (м.Черкаси) (питання про індикатори для оцінювання груп загальних результатів у підсумковому контролі навчальних досягнень учнів з математики), СКВОРЦОВА Світлана Олексіївна, доктор педагогічних наук, професор, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського (м. Одеса) (питання про віртуальні лабораторії у навчанні математики учнів початкової школи), ВАСИЛЬЄВА Дарина Володимирівна, кандидат педагогічних наук, завідувач відділу математичної та інформатичної освіти, Інститут педагогіки НАПН України (м.Київ) (особливості завдань з математики, що сприяють стабілізація емоційного стану учнівства).

  До роботи та обговорення приєдналися БУРДА Михайло Іванович, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПНУ, відділ математичної та інформатичної освіти Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, ВАСИЛЄВА–БОЙКИНА Добринка, PhD, Associated Professor, та МИЛУШЕВ Васил, доктор педагогічних наук, професор (Пловдивський університет Паїсій Хілендарський, Пловдив, Болгарія), КОНДРАШОВА Лідія Валентинівна, заслужений діяч науки України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член Міжнародної асоціації професорів слов’янських країн, Міжнародної академії політехнічної освіти, КЛІМ-КЛІМАШЕВСЬКА Анна, доктор педагогічних наук, професор, природничо-гуманітарний університет (м.Седльце, Польща), представники Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка КАЛЕНИК Михайло Вікторович, кандидат педагогічних наук, професор, декан фізико-математичного факультету, ЧАШЕЧНИКОВА Ольга Серафимівна, доктор педагогічних наук, професор, МІРОНЕЦЬ Людмила Петрівна, кандидат педагогічних наук, доцент, декан природничого факультету.

             Виступи викликали жваву дискусію, обговорення було неформальним, отже 22 листопада продовжилось пленарне засідання, на якому виступили НЕЛІН Євген Петрович професор кафедри математики, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди (м.Харків), який ознайомив з особливостями формування інтелектуальних умінь в процесі реалізації вимог державних стандартів базової та профільної середньої освіти в математичній освітній галузі; головний редактор оновленого журналу «У світі математики» СОБЧУК Валентин Володимирович, доктор технічних наук, професор, Київський національний університет імені Тараса Шевченка (м.  Київ).

Продовжилася робота на секційних засіданнях, у роботі яких взяли участь як відомі науковці, так і молоді дослідники, представники як вітчизняних університетів (Київ, Вінниця, Глухів, Дніпро, Дрогобич, Житомир, Івано-Франківськ, Ізмаїл, Кривий Ріг, Львів, Одеса, Полтава, Слов’янськ (Дніпро), Суми, Ужгород, Умань, Харків, Черкаси, Чернігів та інші), так і представники Болгарії, Молдови, Італії, ОАЕ, Польщі, США, Литви.

Конференція проходила у змішаному форматі із використанням платформи ZOOM, що дозволило долучитися численним учасникам. У конференції взяли участь більше 150 учасників.

Проведення V Міжнародної науково- методичної конференції «ІТМ*плюс – 2024» співпало із святкуванням 100-річного ювілею Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка. 100 років виповнилось і нашому фізико-математичному факультету. У цьому році наша конференція – не лише важлива нагода поділитися поглядами на вирішення актуальних проблем природничо-математичної освіти, розробити спільну стратегію реагування на гострі виклики сьогодення, але й час підбивати підсумки плідної співпраці та визначати перспективи подальшого розвитку. Наша конференція – свідчення незламності духу, бажання ПЕРЕМОГИ! Бажаємо всім учасникам конференції здоров’я, миру та злагоди, творчих ідей, натхнення у праці, визначних досягнень!

snimok ekrana 2024 11 21 151407 f4db5 snimok ekrana 2024 11 21 152927 97d86

snimok ekrana 2024 11 21 154440 5115e snimok ekrana 2024 11 21 165536 8a9fb

snimok ekrana 2024 11 22 153226 08c0c

Партнерство викладачів університету з го «Освіторія» з метою подолання освітніх втрат учнів з математики

Починаючи з листопада 2023 року майже 300 вчителів Сумської, Донецької, Луганської, Херсонської, Харківської областей взяли участь у безкоштовних тренінгах «Наздоженемо: подолання освітніх втрат з математики», які проходили на базі СумДПУ імені А.С. Макаренка та організовані громадською спілкою «Освіторія» у партнерстві з Міністерством освіти і науки України за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), Глобального партнерства в галузі освіти (GPE) та уряду Японії. Тренери – завідувач кафедри математики, фізики та методик їх навчання, професор Чашечникова Ольга Серафимівна та доцент цієї ж кафедри, Одінцова Оксана Олександрівна.

За минулий навчальний рік відбулися тренінги із 10 групами (11 та 18 листопада, 25 листопада та 2 грудня 2023 року, 4 та 5 січня, 11 та 12 січня, 5 та 7 червня, 29 жовтня та 01 листопада 2024 року -Суми та Сумська область, 26 та 27 березня у місті Ромни, 6 та 13 квітня з учителями  Луганської області, 20, 27 квітня та 11 травня з учителями Херсонської області, 18, 25 травня та 1 червня - з учителями Донецька області. Всього проведено 80 тренінгів (по 8 для кожної групи).

29 жовтня та 1 листопада відбулися фінальні тренінги для групи вчителів математики міста Суми та Сумської області.

Під час тренінгів розглянуто ефективні методики стабілізації психоемоційного стану учнів через застосування в укриттях завдань з математичним змістом, моніторингові заходи щодо виявлення навчальних втрат, прийоми підвищення мотивації учнів, можливостей створення банку діагностичних тестів, розкрито потенціал задачного підходу у сучасних умовах, розглянуто платформу Desmos та її функціонал. Вчителі ділилися і власним вже накопиченим досвідом подолання освітніх втрат.

Дякуємо «Освіторії» за позитивні емоції, що допомогли нам всім пройти цей важкий рік – від листопада до листопада!

1 fc9f3  2 84844

 3 fd9fd