Саме ця теза закладена у проведення щорічної науково-практичної конференції "Наукова діяльність як шлях формування професійних компетентностей майбутнього фахівця", яка зосереджується на результатах надбань молодих науковців, перспективних напрямах наукових досліджень, проблемних питаннях, над вирішенням яких варто поміркувати сьогодні. 7 і 8 грудня 2023 року академічна спільнота мала можливість фахово обговорити низку проблем професійної підготовки, серед яких: інновації у сучасних науково-педагогічних дослідженнях; особливості організації наукової діяльності в процесі професійної підготовки фахівця; дослідницька діяльність науковців в умовах цифрової глобалізації; цифрові інструменти у професійній підготовці фахівця; успішні практики компетентнісної самореалізації вчителя в умовах НУШ; ІТ в науковій і професійній діяльності; результати наукової діяльності молодих науковців у процесі їх професійної підготовки. У конференції брали участь випускники аспірантури (М.Острога, тема доповіді "«Autonomous Adaptive Soundscape (AAS) Project»: завдання, етапи та аналіз поточних результатів"), аспіранти (Д.Носаченко, тема доповіді "Інтеграція інноваційних підходів у підготовку до олімпіад з програмування"), майбутні магістри середньої освіти (В.Мірошніченко, тема доповіді "Вивчення основ робототехніки як реалізація STEM-орієнтованого навчання інформатики"). За результатами роботи конференції вийшов збірник наукових матеріалів.
17 листопада 2023 року на базі фізико-математичного факультету СумДПУ імені А.С. Макаренка відбулася ІV Всеукраїнська науково-методична інтернет-конференція студентів, аспірантів та молодих вчених «Розвиток інтелектуальних умінь і творчих здібностей учнів та студентів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу «ІТМ*плюс-2023 Форум молодих дослідників»»
У конференції взяли участь науковці, фахівці різних профілів та напрямів, претенденти на наукові ступені, викладачі, аспіранти, магістранти, студенти. На конференції піднімалися питання сучасної математики та методики навчання математики, сучасної фізики та методики навчання фізики, комп’ютерних наук та методики навчання інформатики, сучасної хімії та методики навчання хімії, сучасної географії та методики навчання географії, навчання дисциплін природничо-математичного циклу у початковій школі.
11 листопада пройшов перший день тренінгу для вчителів математики у рамках Національної програми «Наздоженемо: подолання освітніх втрат», організованою громадською спілкою «Освіторія» у партнерстві з Міністерством освіти і науки України за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), Глобального партнерства в галузі освіти (GPE) і Уряду Японії.
Перша група вчителів математики з м.Суми та Сумської області успішно розпочала роботу. Тренінги спрямовані на ознайомлення учасників з інструментами та методиками вимірювання і подолання освітніх втрат з математики.
Планується, що сертифіковані тренери ( завідувач кафедри математики, фізики та методик їх навчання професор Чашечникова Ольга Серафимівна та доцент кафедри Одінцова Оксана Олександрівна) будуть проводити навчання-тренінги із окреслених питань для вчителів математики протягом року.
Набирається наступна група, яка буде працювати 25 листопада та 2 грудня 2023 року.
Освітні втрати та їх подолання – це гострі питання для України. 23-25 жовтня 2023 року у м. Києві відбулися навчання відібраних з усієї України понад 100 тренерів Національної програми «Наздоженемо: подолання освітніх втрат», організованою громадською спілкою «Освіторія» у партнерстві з Міністерством освіти і науки України за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), Глобального партнерства в галузі освіти (GPE) і Уряду Японії (напрями – початкова освіта, українська мова та література, математика, адміністративне управління.). Серед відібраних тренерів - завідувач кафедри математики, фізики та методик їх навчання професор Чашечникова Ольга Серафимівна та доцент цієї ж кафедри Одінцова Оксана Олександрівна.
Тренінги були спрямовані на ознайомлення учасників з інструментами та методиками вимірювання і подолання освітніх втрат по вищезазначеним напрямкам.
Планується, що сертифіковані тренери будуть проводити навчання-тренінги із окреслених питань для вчителів математики протягом року.
Якісні наукові дослідження передбачають не лише актуальну й цікаву багатьом проблематику, а і колаборацію науковців з різних закладів вищої освіти для отримання більш вагомих і релевантних результатів. Такі дослідження стають цікавими не лише в Україні, так і за її межами. Співпраця викладачів кафедри інформатики нашого університету (проф. О.Семеніхіна, доц. А.Юрченко), а також науковців зі СНАУ (доц. Ю.Руденко), Донбаського державного педагогічного університету (проф. О.Набока) та Loughborough University, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland (prof. V. Proshkin) теж виявилася результативною. Спільне наукове дослідження "Using Bloom's Taxonomy to Assess Information Hygiene Skills", яке пов'язано з вимірюванням навичок інформаційної гігієни молоді, було представлено на 15-й Міжнародній науковій конференції «Theoretical and Practical Aspects of Distance Learning» (DLCC-2023). Конференція організована Факультетом науки й техніки Сосновецького Сілезького університету в Катовіце (Польща). Іншими актуальними трендами на конференції стали електронне навчання та штучний інтелект в освіті.
Представлені результати отримали схвальні оцінки міжнародної наукової спільноти й стали поштовхом для модернізації переліку вибіркових компонентів освітньо-професійних програм підготовки вчителів, а також для удосконалення відповідних нормативних дисциплін у програмах підготовки бакалаврів і магістрів за спеціальністю 014 Середня освіта та докторів філософії за спеціальністю 015 Професійна освіта (цифрові технології).
20 вересня студенти Фізико-математичного факультету взяли участь у спортивно-розважальному турнірі з нагоди Міжнародного дня студентського спорту в СумДПУ імені А.С.Макаренка.
Команду Фізмату представляли студенти першого та другого курсів, а саме: Борошнєв Ігор, Волошин Богдан, Баглик Марія, Климович Анастасія (411 група) та Пономаренко Олена (421 група).
На імпровізованій спортивній арені команди-учасниці університету демонстрували свої спортивні вміння, спритність, швидкість та кмітливість у різних конкурсах та естафетах.
За результатами шести конкурсів команда Фізико-математичного виборола перемогу .
Дякуємо нашим студентам, які, незважаючи на дистанційну форму освітнього процесу, приїхали до університету та змогли з користю провести час, познайомитися зі своїми колегами з інших факультетів та показати свої спортивні й комунікативні здібності.
Окремо вдячні потужній групі підтримки нашої команди, адже вони також доклали багато зусиль, щоб наша команда відчувала себе впевнено і здобула цю бажану перемогу!