Аспірантка першого року навчання Катерина Юрченко (спеціальність 015 Професійна освіта. Цифрові технології) відвідала онлайн-тренінг від компанії Google Україна та Міністерства освіти і науки України щодо можливостей використання платформи YouTube в освітньому процесі. На тренінгу було розглянуто основні можливості відеохостингу, його функції та принципи роботи. Особливо цікавим було дізнатися про використання YouTube для синхронного та асинхронного онлайн-викладання. Серед інструментів асинхронного онлайн-викладання віздначені: YouTube Shorts, додаток на смартфон «YouTube Студія», розширення Google Chrome для запису екрану комп’ютера «Screenity – Screen Recorder & Annotation Tool». Для синхронного онлайн-викладання відзначені: лекції в прямому ефірі без демонстрації екрана, чат в режимі прем'єри, трансляції через OBS та трансляції через студію у вебпереглядачі. Цінними також стали рекомендації щодо налаштування власного каналу та завантажених на нього відеоматеріалів.
29 червня 2022 року викладачі кафедри інформатики відвідали онлайн-тренінг «Можливості YouTube для освіти», який було організовано в межах співпраці Google Україна та Міністерства освіти і науки України.
Сертифікований тренер Google Антоніна Букач розповіла про відеохостинг YouTube та ознайомила освітян із головними функціями й принципами роботи YouTube, а також перевагами застосування для онлайн-викладання. Серед питань тренінгу були:
- основи роботи з платформою;
- пошук навчального матеріалу в YouTube;
- використання YouTube для синхронного та асинхронного онлайн-викладання;
- особливості інтеграції платформи до освітнього процесу.
Після семінару викладачі мали змогу пройти тестування, за результатами якого отримали сертифікати.
В рамках співпраці з Державним університетом Бриджуотер (Bridgewater, Massachusetts) на зустрічі 28 червня 2022 року розглядалася пропозиція академічної мобільності студентів від американського закладу освіти в контексті СТЕМ-освіти. Зустріч відбулася в онлайн-режимі між представниками університетів на найвищому рівні. Сторони дійшли згоди щодо важливості проєкту академічного обміну для студентів спеціальностей "014 Середня освіта (математика, фізика, інформатика)" та "122 Комп'ютерні науки" та домовилися про початок офіційного оформлення документів за попередньо узгодженими освітньо-професійними програмами для перезарахування кредитів.
Аспірантка першого року навчання Катерина Юрченко (спеціальність 015 Професійна освіта. Цифрові технології) відвідала практичний онлайн-семінар від Google щодо використання цифрових інструментів для представників вищої та фахової передвищої освіти. На семінарі було розглянуто основні освітні інструменти Google, серед яких Google Календар (для планування важливих подій та створення нагадувань), Google Meet (для проведення відео зустрічей), Google Документи та розширені можливості для спільної роботи з ними та інші. Також було проведено короткий огляд офіційних довідкових ресурсів щодо використання цифрових інструментів Google Workspace for Education. Цінним став аналіз цифрових інструментів для роботи та пошуку наукових праць в Google Академії. За результатами семінару аспіранти отримали сертифікати про участь у науково-практичному заході.
23 червня 2022 року викладачі кафедри інформатики відвідали онлайн-семінар «Цифрові інструменти Google для вищої освіти» від компанії Google та Міністерства освіти і науки України.
Сертифікований тренер Google Антоніна Букач, розповіла про використання цифрових інструментів Google для викладацької та наукової діяльності. Серед питань семінару:
- Основи Google Workspace for Education. Огляд основних освітніх інструментів та функцій. Переваги в здійсненні управління закладом освіти.
- Практичні рекомендації щодо ефективного використання Google Академія.
- Демонстрація можливостей Розширеного пошуку Google та Google Сповіщень.
- Робота з даними: як використовувати Google Public Data, Dataset Search, Google Data Studio та Google Cloud Platform для наукової діяльності.
- Оновлення і доповнення цифрових інструментів Google Workspace for Education для оптимізації освітнього процесу онлайн.
Після семінару викладачі мали змогу пройти тестування, за результатами якого отримали сертифікати.
Сьогодні члени кафедри математики, фізики та методик їх навчання обговорили результати анонімного опитування студентів, пов'язане з результатами навчання у 2021-2022 навчальному році та щодо якості освіти й дотримання академічної доброчесності за розробленою гугл-формою
https://forms.gle/5QFXZSf2N7b3Br6E8
Кожному студенту спеціальності 014 Середня освіта (Математика) були розіслані посилання на опитування.
Про результати опитування доповів кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри математики, фізики та методик їх навчання Хворостіна Юрій В'ячеславович.
У понеділок, 13 червня 2022 року, відбулося засідання науково-методичної комісії фізико-математичного факультету, де присутніми були: голова комісії кандидат фіз.-мат. наук, доцент Одінцова О.О., декан факультету кандидат пед. наук, доцент Каленик М.Ф., кандидат фіз.-мат. наук, доцент Салтикова А.І., кандидат пед. наук, доцент Дегтярьова Н.В., ст. викладач Ковтун Г.І., секретар комісії Руденко Б.М., а також завідувач кафедри математики, фізики та методик їх навчання доктор пед. наук, професор Чашечникова О.С.
На засіданні обговорювались ряд питань, зокрема, проєкт «Положення про планування та облік облік науково-педагогічної роботи професорсько-викладацького складу Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка», а також результати роботи комісії за рік.
Обговорення проекту «Положення про планування та облік…» викликало активну дискусію серед присутніх. Не зважаючи на деякі різні погляди, врешті дійшли згоди по цим спірним питанням та висунули ряд пропозицій, щодо базових положень документа.
Члени комісії вважають, що роботу науково-методичної комісії за 2021- 2022 навчальний рік можна вважати задовільною, вона відповідала запитам часу та нагальним потребам.
В черговий раз кафедрою інформатики ініційовано опитування викладачів і студентів, пов'язане з результатами навчання у 2021-2022 навчальному році. Розроблені Гугл-форми (https://docs.google.com/forms/d/1MP2YCzopDggCCX3x01y_lzO4saWVrqsKadN6SyZriuc/viewform?edit_requested=true; https://docs.google.com/forms/d/1NUeo1hsFb5rKCxXnsHEOyAEQzrxBbGz9x6YX2HiCW5Q/viewform?edit_requested=true) були розіслані студентам бакалаврату (спеціальності 122 Комп'ютерні науки, 014 Середня освіта. Інформатика), магістратури (спеціальність 014 Середня освіта. Інформатика) і аспірантури (спеціальність 015 Професійна освіта. Цифрові технології) у травні. Доступ до форм є також на сторінці кафедри інформатики. Обговорення результатів опитування планується на червневому засіданні кафедри інформатики.
- Важливість неформальної освіти в контексті освітньо-наукової програми кафедри інформатики
- Звіти аспірантів як основа успішного захисту
- Заголовок «Академічна доброчесність як невід’ємна складова освітнього процесу»
- Знайомство з відкритою наукою як інструмент формування професійної компетентності молодих науковців